annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Afstand bediening via play memories app

OPGELOST
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Afstand bediening via play memories app

Hallo allen,

 

vandaag even wezen stoeien met de nieuw aangeschafte Sony 90mm 2.8 G Macro lens.

(zie testfoto's in de lens database opgezet door @Portmixus)

 

Om absoluut trillingvrij af te drukken heb ik dat gedaan met behulp van de intelligente afstandbediening in de paly memories app. (dus via wifi de iphone aangesloten).

Werkt prima! Wat me echter bij importeren op de macbook wel opviel is dat de bestanden nog maar maximaal 4,9 MB groot zijn..en jpg! Is dit een instelling of zoiets? Iemand een tip?

Experts.. @Amfion, @Portmixus

 

Zag dat @CarinaDumais de lens ook heeft en hier waarschijnlijk ervaring mee heeft? Tips Carina?

 

Alvast dank,

groet

Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je moet ook zien dat je de smart remote app zeker een update geeft: dan kan je veel meer parameters instellen, zoals iso etc...

Als je app "embedded" of "ingesloten" heet, dan is het de beperkte versie en moet je updaten.

 

https://community.sony.be/t5/tips-voor-foto-s-en-video-s/apps-hoe-installeer-je-apps-op-je-camera/td...

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ja, dat is normaal en dat is een instelling :wink:

 

Je moet het weten, maar ELKE app heeft zijn "eigen" instellingen. M.a.w., wat je ook instelt in het klassieke menu, voor elke app moet je je eigen instellingen opnieuw instellen.

 

Start een app maar eens op en druk op menu, dan ga je de verschillende opties moeten selecteren!

 

Goed dat je het nu ontdekt, en niet op een heel belangrijk moment :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je moet ook zien dat je de smart remote app zeker een update geeft: dan kan je veel meer parameters instellen, zoals iso etc...

Als je app "embedded" of "ingesloten" heet, dan is het de beperkte versie en moet je updaten.

 

https://community.sony.be/t5/tips-voor-foto-s-en-video-s/apps-hoe-installeer-je-apps-op-je-camera/td...

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Thx! Die update had ik idd al gevonden. Wel grappig om zo je camera te bedienen. :thumbsup:

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Als het alleen gaat om trillingsvrij afdrukken zou je ook eens naar de 'touchless' shutter kunnen kijken. Dan heb je geen verbinding met je telefoon nodig. Wel weer hetzelfde verhaal dat als je een app gebruikt je de instellingen even moet aanpassen binnen de app. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Amfion Dank ook! Nog niet aangedacht..ga het proberen! :thumbsup:

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ben zelf ook een fervente gebruiker van de touchless shutter app!

 

Goeie tip van Amfion!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Graag gedaan @Sigiphoto

 

En thanks @Portmixus :wink:

profile.country.NL.title
Seal460
Ontdekker

De app werkt prima. Maar als ik de mijn camera (sony a6000) uitschakel en later weer aan begint het koppelen van de camera met de app weer helemaal op nieuw. Dat is een beetje jammer en erg omslachtig.

Weet iemand hier de oplossing ?

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

HI @Seal460

 

Even voor de zekerheid: Bedoel je met opnieuw koppelen dat je ook de registratie-code in moet typen? Want dat zou niet moeten hoeven. 

 

Je moet helaas op een Iphone wel telkens via WiFi instellingen je camera kiezen om verbinding te maken, dit heeft te maken met de keuzes die Apple maakt rondom verbinden/NFC.