annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

3D functie en macro

Gaeaarde
Nieuw

3D functie en macro

Wat is de meerwaarde van de 3D functie? Ik heb een paar test foto's gemaakt dus ook met de 3D functie, ik zie geen verschil op de computer.

En dit toestel heeft geen macro functie. hoe kun je met een DSC-HX300 kleine objecten zo goed mogelijk fotograveren waar je normaal de macro functie voor gebruikte?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo Gaeaarde! En welkom bij de community.

 

De 3d functie kan ik je niet bij helpen, heb deze zelf eigenlijk nooit gebruikt.

 

De macro functie op je vorige camera (en eigenlijk alle scenes) zijn voorgeprogrammeerde instellingen die het best geschikt zijn voor een bepaald soort opname. Je camera kan niet opeens meer als je zo'n stand gebruikt. 

 

Ik zou zelf eens proberen je camera op de A-stand te zetten (diafragma-voorkeuze) en dan met het keuze wiel het getal zo klein mogelijk maken. Je bereikt dan dat maar een klein gebied op je foto scherp is en de achtergrond onscherper wordt, wat bij kleine objecten vaak wel het mooist is om ze los te maken van de achtergrond.

 

Ook werkt het beter om niet al te ver in te zoomen, als je helemaal ingezoomd bent is het moeiljk om op iets scherp te stellen dat dichtbij is. (minimiale scherpstelafstand)

 

Hoop dat dit je helpt! Je kunt hier op de community ook foto's plaatsen trouwens! 

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Oh, ik bedenk me net dat je bij 3d opnames waarschijnlijk ook een 3d tv nodig hebt om ze te kunnen bekijken.. Waarschijnlijk zal je computer een 2d-variant van de opname laten zien.