annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Volume verhogen Sony Soundbar HT CT380

midwielingen
Nieuw

Volume verhogen Sony Soundbar HT CT380

Hoi allen,

 

Ik heb een Sony 4k TV aangeschaft (KD-49X805C) en tegelijkertijd de sony soundbar HT CT380.

 

Ik heb de beide systemen aangesloten via de HDMI-ARC (Audio return channel). Het werkt allemaal prima want als ik de tv aanzet gaat de soundbar aan en bij off gaat de soundbar ook uit. 

 

Het valt mij alleen op dat als ik de volume verhoog van de tv (waarmee de sounbar dus ook de volume verhoogt) dat de volume op de tv 2x zo snel verhoogt wordt als op de soundbar. Volume 0 is 0 op de soundbar. Volume 1 op de soundbar is volume 2 op de tv. Volume 11 op de soundbar is 22 op de tv, Volume 13 is 26 op de tv etc etc. 

 

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik de volume setting gelijk kan trekken?

 

Groet

Tags (1)
3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Voor zover ik weet kan je dat niet "gelijk"trekken (en is dat eigenlijk ook niet nodig).

 

De schaalverdeling voor beide toestellen is gewoon anders. Met de tv kan je kleinere volumewijzigen doorvoeren (zonder soundbar), wat met de soundbar niet kan. Heb ik ook met de CT780 en persoonlijk vind ik dat geen probleem. Ik vind de volumewijzigingen op de soundbar klein genoeg.

 

:thumbsup:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hoe vind je de soundbar trouwens? Heb ook aan dit model gedacht, maar m'n broer had de CT770 en ben daardoor naar de "opvolger" gaan kijken. :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Dit heeft te maken met de schaal verdeling in de TV (stappen tot 100) en in de Soundbars (stappe tot 50).

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!