annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Volume sterkte op beeldscherm Sony TV KD-49XE9005 is steeds 2x volume sterkte Sony Soundbar HT-CT800

profile.country.NL.title
mbovy9
Ontdekker

Volume sterkte op beeldscherm Sony TV KD-49XE9005 is steeds 2x volume sterkte Sony Soundbar HT-CT800

 

Mijn Sony soundbar HT-CT800 heb ik aangesloten op mijn Sony TV KD-49XE9005 door niddel van een HDMI kabel. Daarmee heb ik de HDMI IN (ARC) poort van de TV verbonden met de HDMI OUT (ARC) poort van de soundbar.

 Het TV signaal komt van een Humax box die aan de TV is gekoppeld d.m.v. een HDMI kabel en wel aan beide kanten op een HDMI poort. Alles werkt prima. Het soundsysteem start automatisch op als ik de TV aanzet; de sync van de TV en soundbar werkt goed: het geluid kan dus worden veranderd op de afstandsbediening van de TV. Irritant is alleen dat bij het veranderen van het geluidsvolume  van het soundsysteem op de TV steeds een volume wordt getoond dat steeds 2 x zo hoog is als op de soundbar wordt vermeld. Hoe het getoorde volume nummer van de TV en dat van de sound bar te matchen?

Tags (2)
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is niet mogelijk. De software van de TV's heeft stappen van 2 eenheden, de software van de Soundbars heeft stappen van 1 eenheid.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mbovy9
Ontdekker

Dank! Wel vreemd dat dit voor Sony apparaten die bij elkaar horen niet matcht. Het verschil ziet toch raar uit.

profile.country.NL.title
mbovy9
Ontdekker

Overigens gaat op de TV het volume in stapjes van 1 omhoog en omlaag als het audiosysteem uitstaat; dus net als bij het audiosysteem als dit aanstaat. Dan is het toch vreemd dat op de TV het volume in stapjes van 2 verandert als het audiosysteem aanstaat!

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ze worden aan elkaar gekoppeld. Als je alles op max zet, zie je dat de TV twee stapjes nodig heeft elke keer en de soundbar een. 

Is puur visueel, er is niks mis met je TV of soundbar.