annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Activeren SEN op BDV-N5200W

profile.country.NL.title
riny.heuvelman
Ontdekker

Activeren SEN op BDV-N5200W

Hallo, 

 

de nieuwste Sony aanwinst hier is de BDV-N5200W. (GF’s choice). Alle eerder aangeschafte Sony apparaten zonder probleem geactiveerd voor Sony Entertainment Network.

Dit keer helaas niet: 

SEN is aanwezig in menu, ook benaderbaar en ik kan wat apps toevoegen en/of openen. Wat ontbreekt is de optie “activeringscode”..???

9 ANTWOORDEN 9
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Riny, 

 

Heb je hierover al eens contact gezocht met Support?  Je kunt ze benaderen met dit contactformulier

 

Maar misschien weten er andere communityleden raad.  

 

Succes ermee!

 

Arthur

profile.country.NL.title
riny.heuvelman
Ontdekker

Hallo Arthur,

 

Uiteindelijk heb ik dat ook maar gedaan.

Heb me suf gezocht, ook gek is dat ik hem wel in mySony heb geregistreerd (geen activatiecode nodig) en dat MySony  (samen met de community) maar niet wordt gekoppeld met SEN en PlayStation. Terwijl ik echt maar 1 mailadres gebruik.

Anonymous
Niet van toepassing

Ok, hopelijk kan Support dat ook direct voor je uitzoeken. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Om een produkt te registreren is alleen het typenummer en het serienummer nodig.

 

Er bestaan 3 verschillende gedeelte in de Sony groep

 - Sony Electronics

 - Sony Mobile

 - Sony Playstation

vandaar dat je eerst opnieuw moet inloggen.

 

Maar is de N5200 al niet eens door en ander geregistreerd?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
riny.heuvelman
Ontdekker

Voor registratie is alleen de type aanduiding voldoende, het serienummer invullen is optioneel...

Steeds doorverwezen naar SEN, bleek mysony nog niet zo makkelijk benaderbaar.

Uiteindelijk toch gelukt 😉

 

De N5200 heb ik nieuw aangeschaft, alles keurig in folie, zakjes etc. met de trekbanden erom in de doos, enz., enz. niets dat wijst op een eerder gebruik ook het betaalde bedrag niet.

De installatie was een "walk in the park": alle aanwezige spel/audio/video/foto apparatuur is Sony apparatuur, een tiental apparaten gingen de N5200 voor in registratie en activatie. Dit is voor het eerst dat het e overkomt, bij alle overige apparatuur is het opvragen van een activatiecode ook na activatie geen probleem. Invoeren ervan levert alleen een "reeds geactiveerd-melding" op.

Reset naar fabrieksinstellingen leverde ook niets op 😞

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Op "mijn Sony" registreer je de aankoop, op SEN activeer je de aankoop voor extra uitbreidingen.

 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
riny.heuvelman
Ontdekker

En juist dat laatste lukt nu dus niet, die extra uitbreidingen zijn dus niet beschikbaar waardoor het het eerste Sony apparaat is dat in aanmerking begint te komen om retour te zenden.

 

UPDATE:

De voorrondes voor "kastje-muur" zijn inmiddels blijkbaar begonnen.

Sony audio/visueel laat per e-mail weten dat het probleem niet bij hen thuis hoort en verzoekt me contact op te nemen met Sony Entertainment Network.

Daar zijn ze hogelijk verbaasd en tijdens het telefoongesprek (complimenten voor inzet en volhardendheid van  helpdesk!) werd al vlug duidelijk dat het probleem"pje" ingewikkelder is dan verwacht en misschien zelfs helemaal niet op te lossen. Bij SEN is men er van overtuigd dat het apparaat namelijk helemaal niet gekoppeld kan worden met SEN accounts???

Er wordt nu opgeschaald naar een volgend niveau, wordt vervolgd...

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Er zijn verschillende takken van Sony inderdaad. SEN is niet per definitie van de Electronics tak. 

 

Soms komen dit soort onhandigheden voor bij registraties over en weer...

profile.country.NL.title
riny.heuvelman
Ontdekker

Vaag... het antwoord: SEN kan alleen op n TV en fotocamera..???