annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

UBP-X800 : 4K HDR film gaat stil staan op 80% van de duur

profile.country.NL.title
jcvanha
Ontdekker

UBP-X800 : 4K HDR film gaat stil staan op 80% van de duur

Sinds kort ben ik de bezitter van een UBP-X800 4K Blurayspeler, een STR-DN1080 AV-RECEIVER en een KD-65A1 Oled tv. Tussen de speler en de receiver ligt een 18GB hdmi kabel. Tussen de receiver en de tv een 27GB hdmi kabel. Alles werkt prima zolang het normale dvd's, Blurays en tv programma's betreft. De Dolby Atmos is fenomenaal. Echter, wanneer ik een 4K HDR Bluray afspeel loopt de film vast op ongeveer 80% van de lengte van de film. De leverancier van de UBP-X800 heeft de speler vervangen. Maar met de nieuwe speler blijft het probleem bestaan. Nog steeds op 80% vastlopen. Ik stop dan de vertoning en herstart op het moment waar de film was gebleven. Daarna vervolgt de film zonder problemen. Wie herkent dit en wat kan ik eraan doen? Wat kan Sony hierin betekenen?

30 ANTWOORDEN 30
profile.country.NL.title
jcvanha
Ontdekker

Hallo,
Ik onderga dit fenomeen nu al enkele jaren. Steeds meer gebruikers ondervinden dit gebrek. De enige die zich stil houdt is dat wat het kan verhelpen... En dat is Sony. Hun service is belabberd.
--
Verstuurd vanaf mijn Android apparaat met K-9 Mail. Excuseer mijn beknoptheid.
profile.country.NL.title
debfredjesse
Ontdekker

Ik heb vernomen via de wandelgangen dat de nieuwe techniek niet goed zamen
werkt met de oude ,normaal is er zoiets als een auto optie aanwezig op het
apparaat.
Helaas niet bij dit butged ding.
profile.country.NL.title
jcvanha
Ontdekker

Hallo! Ik heb bij de aanschaf de nieuwste apparaten met dito technieken in huis gehaald. Was niet bepaald een "budget" ding. Des te schrijnender is het dat Sony dit durft te leveren.
--
Verstuurd vanaf mijn Android apparaat met K-9 Mail. Excuseer mijn beknoptheid.
profile.country.NL.title
Movieman72
Ontdekker

Ik heb dit probleem dus ook. Blijkbaar heeft Sony dit na 2 jaar nog steeds niet opgelost..

 

Ik heb een UBP-X800M2. Kan iemand mij uitleggen hoe ik ipv6 kan uitschakelen, om zo te zien of dit het probleem inderdaad oplost? Alvast bedankt :slight_smile:

profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Deze optie is afhankelijk van je router of router/modem en moet daarop gewijzigd worden.
Dit kan normaliter niet geconfigureerd worden via je Sony toestel.

profile.country.NL.title
Movieman72
Ontdekker

Oké. Dankjewel.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb je dit probleem. Geef dan aub meer informatie. En niet in de vorm van ik heb dit probleem ook. Hiermee kan men niet proberen om de fout te reproduceren. En indien het mogelijk is een fix via een software update uit te rollen. 

* welke firmware versie

* welke BD disc 

* op welk punt stopt BD disc (geef tijd aan)

* is het altijd op zelfde punt

 

Deze informatie kan dan bijvoorbeeld weer door gestuurd worden naar de engineers van Sony. 

 

Dit komt helaas ook voor bij andere merken BD spelers. Des ter meer informatie een fabrikant (Sony etc.) heeft des ter beter kunnen ze dit onderzoeken. Het kan aan de software of hardware liggen, maar ook aan BD disc zelf (hoe deze gemaakt is)

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
debfredjesse
Ontdekker

Voortaan Cambridge audio ,duurder maar niet de troep van sony ,er zijn ook
al problemen met playstation dus een top merk is het allang niet meer.
Garantie bestaat bij hen ook niet.
profile.country.NL.title
jcvanha
Ontdekker

Het is nu augustus 2020,bijna drie jaar nadat ik deze kwestie hier heb gemeld. Veel mensen hebben het probleem ook, en ik kom het nog steeds regelmatig tegen. Alle handreikingen van Sony ten spijt (Auto2 optie was de laatste), het probleem bestaat nog steeds.

Het moment waarop een 4K film gaat stilstaan blijft op ca. 80% van de duur (bij een disk met 35 'scenes' is dat vrijwel altijd als nr 28 begint). Apparaat helemaal uitzetten en weer aan en de film gaat verder waar hij ging stilstaan.

Ik vraag mij af, is het een bufferkwestie? Loopt tijdens het afspelen een buffer vol en kan deze niet verder als die buffer vol is? Het is maar een gedachte....

Paul_1308
Ontdekker

Inmiddels april 2021. In het bezit van de UBP-X800M2 voorzien van de meest recente firmware. Ook bij mij blijven sommige 4K films (nieuw uit doos) halverwege hangen. Wat mij opvalt is dat dit gebeurt na het gebruik van de pauzetoets. Even koffie halen en dan weer terug en daarna bevriest het beeld. In sommige gevallen moet zelfs de stekker eruit.