annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

STR-DN1080 verliest naar een paar dagen steeds verbinding met internet

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

STR-DN1080 verliest naar een paar dagen steeds verbinding met internet

Iedere paar dagen moet ik steeds op nieuw de ontvanger vertellen dat ik gebruik wil maken van CHROMECAST. Dus de INTERNET SERVICES moet ik dan weer door lopen, de LEGAL NOTICE accepteren. Ook moet ik vaak weer door het onderdeel dat de ontvanger is verbonden met een netwerk. Ik heb de ontvanger verbonden met een LAN kabel. Heb genoeg apparaten in huis en dit is de enige die dus steeds de verbinding verliest. Heeft de ontvanger iets van een accu ofzo? 

 

Doordat deze in eens de verbinding verliest, is hij ook niet meer te benaderen via GOOGLE HOME. Dus ook CHROMECAST werkt dan niet meer. Je moet dus iedere paar dagen weer door de gehele aanmedling lopen. Daarna zie je in GOOGLE HOME weer een nieuwe device met dezelfde naam als die je al had. Deze dan weer in de juiste kamer zetten, toevoegen aan de speker groepen en de oude afvoeren. Dan gaat het weer een aantal dagen goed en in eens is hij weer niet aan te spreken in Google. Ga je dus weer naar het menu waar CHROMECAST en SPOTIFY staan en moet je weer de LEGAL accepteren. En dan gaan we weer een paar dagen mee, en..........

 

Kortom, dit begint behoorlijk te vervelen. Zeker nu de ANALOGE radio van ZIGGO niet meer werkt, is CHROMECAST de enige manier om nog naar radio te kunnen luisteren. Ben ik de enige met dit probleem, zo ja, heeft iemand een oplossing om dit te voorkomen?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als het steeds na een paar dagen gebeurd, het WiFi-kanaal in het modem of in het accespoint op een vast kanaal instellen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ik schrijf toch dat hij met een LAN KABEL is verbonden? Dus denk dat WIFI dan niet gebruikt wordt, maar misschien is dat dus wel het probleem. Want kom nergens een optie tegen om WIFI ook echt uit te zetten.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dan nog maar een schot voor de boeg,

dat er na een paar dagen nieuwe ip-adressen worden uitgedeeld vanuit het modem.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Zou in therorie ook kunnen. Echter, gebruik een Microsoft Server voor de DHCP. De lease periode staat op 1 maand. Dus dat is het denk ik niet. 

Gisteravond dus ook weer zelfde probleem. Op het display van de ontvanger zie je dan ook niet het icoontje van de LAN aansluiting. Als ik dan op NETWERK INFO druk via de AB, dan geeft hij aan dat hij via WIRELESS is verbonden. Maar heb dus helemaal nooit een koppeling gemaakt met een WIFI netwerk. ALs ik de kabel uit de ontvanger haal en na een tijdje er weer in stop, zou je verwachten dat hij weer over zou gaan op de kabel verbinding. NIET DUS. Je moet echt weer in het MENU aangeven dat hij moet verbinden met WIRED NETWERK. Je hoeft de 6 schermen niet eens af te maken. Na scherm 1 direct weer terug, zorgt er voor dat hij weer is verbonden met WIRED. En geeft dan ook weer netjes de IP-info weer en dat hij is verbonden.  Dus verwacht dat ik over een paar dagen weer zal hebben dat hij denk op WIFI te moeten springen. Volgens mij is dit echt een MEGA BUG in de FIRMWARE. Denk dat er nooit getest is dat een ontvanger een aantal dagen aan de NETWERK KABEL hangt en in de nachten op STAND-BY gaat met alles op MINIMAAL stroom verbruik. 

Tags (3)