annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Netwerk Radio Stations, STR-DN1080

profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Netwerk Radio Stations, STR-DN1080

Op STR-DN1080 kan sinds kort ook geen analoge radiozenders worden ontvangen van Ziggo.

 

De 'Music Service List' op de receiver is beperkt tot 'Chromecast' en 'Spotify'.

Ik begrijp dat je via je mobiel ook radiozenders via de app stations op je mobiel met bluetooth kan versturen aan de receiver maar dan moet altijd nog je mobiel/iPad gebruiken. Dit is te omslachtig.  Je wil alleen de receiver aanzetten en luisteren naar radiostations.

 

Ik begrijp niet dat Sony zorgt dat de receiver zelf ook radiostations apps installeert op de receiver of een toevoegfunctie aan het menu toevoegt zodat de consument zelf radiostations apps kan toevoegen. Ook nooit helemaal begrepen waarom Sony niet vTuner nooit beschikbaar heeft gemaakt.

 

Wat gaat Sony hieraan doen?

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoe doen andere gebruikers die altijd al geen analoge radio van Ziggo met de DN1080 hebben?

Met een draadantenne of met deze uitbreiding Ziggo digitale randapparatuur .

 

vTuner is jaren geleden wel beschikbaar geweest totdat het contract niet verlengt werd door vTuner.

Internetradioservice van vTuner 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

  • Beste 73's,

Lange tijd nog even aangekeken maar ik heb toch besloten om afscheid te nemen van de STR-DN1080. Doordat met name Ziggo gestopt is met de analoge radio ben ik weer afh. van een externe antenne of internet radio functie.

 

De antenne is sowieso niet de optie. Ten eerste heeft de Sony geen normale antenne aansluiting en ten tweede blijft de ruis aanwezig. Dit is weer terug naar de oertijd ipv naar digitale tijdperk.

Daarnaast ontbreekt de internet radio functie op deze receiver.

De receiver kan dus niet digitaal FM en/of internet radio bieden wat voor mij wel een gemis is.

Mijn oog is gevallen op Yamaha of Denon  AV-receiver.

 

Ik hoop dat Sony deze tekortkomingen  meeneemt bij de nieuwe ontwikkelingen van de av-receivers van Sony.

 

Als iemand geen last heeft van deze problemen dan heb ik hier nog een mooie Sony receiver staan. Hij is van januari 2021.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik vraag me af hoe je de Ziggo kabel dan had aangesloten, op dezelfde manier kun je ook een antennekabel aansluiten.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Normaliter zit op receiver van ieder andere fabrikant, coax aansluitpunt. Hiermee kan direct een kabel op de coax wandcontactdoos worden aangesloten en ingeplugd worden op de aansluitpunt receiver.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Inderdaad, de COAX gebruiken voor analoge ontvangst, is niet meer van deze tijd. Gelukkig heeft de ontvanger wel CHROMECAST aan boord. Dus als je via een Google Home device gewoon roept welk station je wil luisteren, dan zal de receiver dit station gewoon afspelen. Hiervoor wordt dan gebruik gemaakt van TUNE-IN. Gratis service, met maar heel weinig reclame. Dus je kan dan gewoon roepen dat je RADIO 538 wil luisteren. Een google home mini heb je al voor zo'n 30 Euro.