Deel jouw ervaring!
Hallo,
Kan iemand mij vertellen of de standby stand wel echt diep-standby is ?
Ik heb een Mr-Safe Standby killer erop aangesloten om mijn subwoofer gelijktijdig uit te schakelen wanneer mijn receiver uit(standby) word gezet, nu dedecteert de standby killer niet wanneer de receiver op standby staat.
Wat ik na zoeken op internet tegenkom is dat de receiver pas na +/- 19 min pas in een soort diep-standby terecht komt, is dit nu wel of niet zo ?
MvG
Volgens de specificatie is het totale verbruik in stand-by 0,3W. Het aangestuurd inschakel signaal moet toch wordt ontvangen en na ontvangst het systeem worden aangezet. Het gedeelte voor de ontvangst blijft ten aller tijden stroom verbruiken, al is het minimaal.
73's
Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel, de standby-killer registreert via een instelknop eenmalig de standby-stand van de receiver, waarna hij na aanschakelen van de receiver de slave (geschakelde) contactdozen weer in zal schakelen.
Dit inschakelen gebeurd niet, waarschijnlijk omdat de receiver niet gelijk het vermogen vermindert naar die 0,3 , 0,9 of 1,7W , maar eerst nog blijft 'hangen' op bv 240W en pas na een x-aantal minuten terugvalt.
dit is wat de standby killer vereist :
Belangrijk:
Het stroomverbuik van het hoofdapparaat moet tussen de 20 en 500 Watt liggen. Als het lager is dan 20W, is het mogelijk dat de slave-stopcontacten uitgeschakeld worden, terwijl het hoofdapparaat nog aan staat.
Het master-stopcontact kan dan alleen ingesteld worden als het hoofdapparaat minder als 20W vraagt.
Als ik weet hoelang het duurt dat de receiver echt op standby gaat, dan kan ik die Standby-killer na die verstreken tijd programmeren.
Ik heb dezelfde Standy-killer getest op een pc en daar werkt het gelijk, Pc aan, dan schakelen de slave-contactdozen aan. Pc uit, de slave-contactdozen schakelen na 3 sec uit.
MvG
Ik denk dat je gelijk hebt.
Er zit een soort quick resume functie in waardoor het apparaat zeer snel opstart na uitschakelen.
Dat blijft bij mijn TV een minuut of 4-5 werkend na het uitschakelen. Daarna hoor ik een tik en dan isie echt uit.
Bij mn 1060 hoor ik dat echter niet, dus valt het minder op...
Vandaag toch maar een vermogensmeter er tussen gehangen omdat ik toch wil weten wat de dn1060 doet in zowel aanstand als standby stand.
Helaas kan ik niet zeggen dat het een positief resultaat is.
In de aanstand (groene led) verbruikt de versterker op volume 14 in de TV stand +/- 45W, hierbij staat Main-zone en Zone2 aan.
Schakel ik de versterker uit (amber led) dus standby, zakt de versterker +/- 1W naar 43,5-8W, dit blijft na 5 min zo en ook na ruim 30min, ik kan dus niet spreken van een standby stand.
De 2 zones staan hierbij aan, ook bluetooth en network standby op On, Netwerk remote staat ook uit.
Dit zal dan ook de reden zijn dat mijn standby- killers dus niet werken, gewoon omdat de versterker niet onder de 10-20W zakt in de Standby stand.
Misschien een software fout ??
De versterker blijft ook na een hele nacht Uit/Standby te hebben gestaan nog redelijk warm aan de achter-bovenkant 😞
De maximale wattage van 1,7W zou toch zoveel warmte niet op kunnen wekken.
MvG
Nagevraagd. De receiver blijft spanning krijgen als in de instellingen "Network Standby" aanstaat.
Dan kun je muziek casten naar de receiver terwijl hij uit staat.
Ik zal het zelf ook proberen of dit het verhelpt.
Helaas verdwijnt airplay zodra ie op standby gaat. Dus als ie uit/standby is kun je er niks naar verzenden via airplay, moet helaas altijd receiver eerst aanzetten.
Dat is het punt. Toestel verbruikt minder als die instelling uit staat, maar je verliest die functionaliteit.
Met de songpal app kun je bij deze receivers de functie Quick-Start/Network standby aangooien
Dan is die ten alle tijden via airplay/dlna/cast beschikbaar ook in standby
Kan ook in de opties van de receiver zelf. Maar dan gaat je standby verbruik wel omhoog.
Of bedoel je iets anders?