annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony STR-DH590, van platenspeler naar soundbar?

profile.country.NL.title
Jasper
Ontdekker

Sony STR-DH590, van platenspeler naar soundbar?

Ik wil mijn oude Pioneer platenspeler zonder voorversterker verbinden met mijn nieuwe soundbar. In de sounbar heb ik alleen nog een reguliere HDMI poort over (dus geen eARC of ARC). Kan ik via de Sony STR-DH590 deze twee met elkaar verbinden? Dus met een RCA kabel van platenspeler naar Sony STR-DH590, en vervolgens met een HDMI kabel vanaf de HDMI output van de versterker naar de soundbar? Alvast bedankt!

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dit is niet te adviseren vanwege dat er een geluidsvertraging (echo) optreed tussen de soundbar en de DH590.

 


73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jasper
Ontdekker

Dank voor het snelle antwoord! Is die geluidsvertraging ook erg met het afspelen van platen? (sorry ben niet heel ingelezen in audiozaken :P).

 

Zo niet, weet jij toevallig een efficiente manier om deze twee (van platenspeler naar HDMI) wel met elkaar te verbinden?

Alvast bedankt!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De platenspeler is toch via RCA op de DH590 aan te sluiten, waarschijnlijk is dit nu al van toepassing.

De DH950 heeft een 2e HDMI-uitgang (out B), mogelijk is deze uitgang te gebruiken met een HDMI-kabel om de DH950 te verbinden met de soundbar (type???).

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jasper
Ontdekker

Dank! Ik zie op de afbeelding van de achterkant van de DH590 alleen niet de HDMI (out B), of kijk ik verkeerd?

De soundbar is een JBL 9.1.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Jasper

Wat zie je niet op de receiver? Er zit een HDMI out op (ARC). Deze moet je gebruiken om de soundbar mee te verbinden. 

 

Het is wel goed omslachtig om de boel zo te verbinden. Ik zou eerder een voorversterker halen en je soundbar daarmee zonder DH590 koppelen aan je soundbar. Scheelt best wat stroom ook.