Deel jouw ervaring!
Beste lezer,
ik heb de sounder SONY BRAVIA Theatre Bar 9. Ik heb vaak last van dat het lampje wit knippert en de soundbar dan niet te gebruiken is. Niet via HDMI, niet via de app, niks.
dan na enige tijd doet die het ineens wel weer, ene keer duurt dit twee dagen andere keer een uurtje.
zodra die het doet is het eigenlijk wachten totdat die weer in deze knipper modus springt en dan is die dus weer onbruikbaar. Ook dit varieert van tijd.
ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het maar niet opgelost. Ook als k wifi apparaten in de buurt uitschakel veranderd dit niks. Alle andere smart apparatuur en wifi apparatuur werkt altijd prima en ervaar ik nooit problemen mee. Ik heb dus bijna het idee dat het aan de soundbar zelf ligt. Heeft iemand enig idee of tips?
In de "Helpgids" van de A9000 is de PDF te downloaden waar de betekenis van het knipperde LED wordt uitgelegd op pagina 12.
suc6 ermee,
73's
Ja , het lijkt er dus op dat die niet verbonden is met een netwerk. Terwijl alles verder in huis gewoon op wifi werkt.
Maar hij staat nu al 20 uur te knipperen, en ik kan er niks mee.
hoe kan ik dit oplossen?
Waarschijnlijk omdat je WiFi om de zoveel tijd een vrij kanaal zoekt en de A9000 dan de verbinding verliest.
73's
Je kan proberen in het modem om het IP-adres vast te zetten van de A9000.
Ga ik proberen , bedankt!
@HereIsTom schreef:
Je kan proberen in het modem om het IP-adres vast te zetten van de A9000.
Hoezo een vast ip-adres als de A9000 de verbinding met het modem verliest omdat er na verloop van tijd steeds op een ander (tijdelijk) vrij kanaal door het modem wordt gezocht
Het is beter om het steeds zoeken naar een vrij kanaal door het modem uit te schakelen in het modem.
Een vast IP-adres is hier ook ingesteld in het Ziggo modem op basis van het Mac-adres van de apparaten.
73's
Met en vast IP-adres maakt hij sneller weer verbinding, als dat niet helpt kun je inderdaad het kanaal vast zetten, maar zorg dan wel dat het een vrij kanaal is zonder al te veel storing anders ben je nog steeds de verbinding kwijt.
Nadat er verbinding is met het modem wordt pas na het (vaste) ip-adres gekeken m.a.w. een vast ip-adres kan geen verbinding maken. De verbinding wordt pas gemaakt als met de juiste WiFi -naam en het juiste wachtwoord.
Als er een vast kanaal wordt gebruikt, wordt er in verloop van de tijd door de omgeving meestal dit kanaal vanzelf overgeslagen.
Als er een vast ip-adres wordt gebruikt moet alle apparaten ook een vast ip-adres hebben om ip-conflicten te voorkomen.
Blijkbaar staat de A9000 vast op het wifi kanaal te wachten tot het WiFi kanaal met de juiste inlog gegevens om weer contact te maken met het thuisnetwerk.
Is de A9000 up-to-date wat betreft de firmware?
73's
Jaa, dat is die!