annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony BDV-n590 - vervormd geluid

OPGELOST
shinx2k
Ontdekker

Sony BDV-n590 - vervormd geluid

Goedenmiddag, 

 

Ik zal me even voorstellen gezien ik nieuw ben op dit fora, mijn naam is jan willem vermeer.

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een sony bdv n590 aangeschaft, en deze aangesloten. Ik heb een hispeed hdmi kabel in mijn samsung ue55f7000, (in de hdmi poort met ARC ondersteuning). deze is aantgesloten op de HDMI out van de sony BDV-n590, de televisie ondersteund (return audio channel) dus ik krijg het geluid van de televisie via deze ene kabel terug naar mijn sony bdv-n590. Dmv anynet ,kan ik alle apparaten die eraan hangen, aansturen. dus ook mij Tv tuner. Nu de volgende problemen

Mijn TV tuner geeft paars beeld ,als ik deze in de HDMI in van de n590 steekt, of dit nou hdmi in 1 of 2 is maakt niet uit, dit gebeurd bij beide. Als ik de hdmi kabel rechtstreeks in mijn televisie steek, speelt de audio wel over de speakers van de n590 dus dit is ook een oplossing. echter, is er wat aan de hand met het geluid.

 

De subwoofer/center speaker spelen geen geluid af, de linker voor speker heeft helder geluid, en de rechter voor speaker, en 2 achterspeakers hebben een vervormd geluid. als ik de rechtervoor speaker met het poortje verwissel van de linkervoor speaker, heeft de rechtervoor speaker goed geluid, het ligt dus niet aan de speaker.

ik heb vervolgens alle apparaten losgekoppeld, en vervolgens mijn ipod via de usb 1 poort aangesloten. Echter is is het geluid nogsteeds vervormd

ook als ik streaming media vanaf de n590 speel is het geluid vervormd, en speelt het geluid helemaal niet af over de center speaker en subwoofer

 

Als geluidseffect instellingen heb ik: Sound mode aan, dolby pro logic, dts neo:6 cinema/music geprobeerd. Ik heb alle effecten geprobeerd echter blijft het geluid vervormd (/geen geluid over de woofer en de center speaker)

 

Als ik de test uitvoer , hoor ik geluid over alle speakers (het ruisgeluid van de test, echter kan ik niet goed horen of dit vervormd is gezien dit al een RUIS(als sample geluid)  is)

 

Als ik gebruik maak van de autokalibratie tool, hoor ik een soort intro deuntje, dit deuntje lijkt wel onvervormd afgespeeld te worden, de geluiden die daarop volgen ook:

Dit zijn de waarden uit de tool:
left front: -0.5 dB / 4,1 m

right front: 0.5 dB / 4.1 m

subwoofer: -6.0 dB / 4.1 m

rearleft: 3.5 dB / 5.0 m

rearright: 4.0 dB / 5.3 m

Ik heb alles geprobeerd, maar niets schijnt de vervorming weg te halen.
Hiernaast is er nog een kleine andere issue die soms voorkomt. Op mijn samsung TV, als ik van source verander, hoor je een soort klik geluid, bij het schakelen tussen de menu items. Als het geluid over de n590 gaat, gebeurd het een enkele kleer dat dit klik geluid blijft hangen in een LOOPJE, (en deze dus blijft vast zitten)

 

Ik moet dan echt specifiek naar het Home scherm van de speler gaan, of een andere source selecteren wil ik dit geluid wegkrijgen.

 

- Tevens heb ik al de laatste update...

 

Dit apparaat is inmiddels 5 uur in mijn bezit.

 

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

 

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat denk je van een optisch audio verbinding tussen de Sam**** :wink: en de N590.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Veel kijk en luister plezier met je nieuwe aanwinst (Kudo's???).

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Ik neem aan dat je met de laatste update versie M13.R.0497 bedoeld?

 

Volgens mij is het toch een HDMI probleem.

Wat doet de N590 als er geen enkele HDMI of ander kabels is aangesloten?

 

Het TV-toestel kan alleen aangesloten worden op HDMI out (5).

Een playstation o.i.d. op HDMI in (4).

Online gebruikersaanwijzing 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
shinx2k
Ontdekker

Hallo pa3eia

 

Bedankt voor je reactie,


Met de laatste update bedoel ik inderdaad: M13.R.0497

Ik dacht dus ook dat het toch een HDMI probleem was, en de TV heb ik inderdaad aangesloten op hdmi out (5)

Ik heb een nieuwe HDMi hispeed cable gekocht (60 euro bij mediamarkt van vivanco) en het geluid komt nu inderdaad wel over de center speaker en de woofer. en is niet langer vervormd over de front speakers.

 

Echter dit is het geluid van lokale media (zoals de usb drive, die op me televisie aangesloten zit) als ik daar films op afspeel is het geluid prima, als ik media stream (netflix) is het geluid nu ook prima, echter het geluid van de TV tuner, is nogsteeds vervormd. Dus ik heb vervolgens de nieuwe kabel gebruikt , deze in de tv tuner gestoken (telfort kastje) en deze vervolgens in de n590 gestoken in de hdmi in (4)  er was nu geen beeld ,omdat ik mijn tv had losgekoppeld, maar het geluid was nogsteeds vervormd. Als ik mp3's van de ipod speel via usb1 of usb2, zonder enkel ander apparaat aangesloten te hebben op de hdmi poorten (4) en (5) is het geluid van de ipod ook vervormd.

 

Het vreemde is, als ik een blueray speel vanaf de n590 , of netflix laad vanaf de n590 (ik heb netflix op mijn samsung ue55F700 en op de n590 zit ook netflix, en daar is het geluid wel weer prima)

 

Dus het komt er op neer dat geluid vanaf de TUNER en IPOD alleen nog vervormd zijn.

Nog vreemder is dat als ik de tuner, rechtstreek aansluit op de hdmi poort van mijn TV, en ik de tv met de nieuwe HIspeed HDMI kabel aansluit op de ARC hdmi poort van mijn TV, en op de hdmi OUT (5) van de n590

(de setup zoals deze nu is bij mij thuis) al het geluid van de tv opgevangen wordt door de n590 door de return audio, dus ook het geluid van de tuner (dit is prima) echter. Het geluid van de TV (netflix/media op harddisk) is perfect/ het geluid van de tuner, nogsteeds vervormd,

 

Dus hoe ik de tuner ook aansluit , direct of indirect , het geluid blijft vervormd, zelfde geldt voor de ipod

 

- Tevens het probleem met het selecteren van een Source (het klik geluid dat mijn samsung geeft tijdens het schakelen tussen de sources, blijft soms ook hangen, door de speakers van de n590 dus ipv 1 klik , komt er een klik loop, alsof deze is vastgelopen, dit verdwijnt pas als ik op de HOME knup druk van de n590 afstandsbediening) 

 

Enig idee?

mvg 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat denk je van een optisch audio verbinding tussen de Sam**** :wink: en de N590.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
shinx2k
Ontdekker

Dit stelde de verkoper ook voor,

Dit werkte, hiermee is het probleem opgelost:)

Bedankt voor de reacties!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Veel kijk en luister plezier met je nieuwe aanwinst (Kudo's???).

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!