annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony BDV EF-420: schakelen van menu naar satelietontvanger

OPGELOST
bartbc
Nieuw

Sony BDV EF-420: schakelen van menu naar satelietontvanger

Beste forumleden,

 

Onlangs heb ik de Sony BDV EF-420 aangeschaft. De installatie verliep voorspoedig totdat ik het geheel werkend wilde krijgen. Kort wat achtergrondinformatie:

 

Apparaten

Homecinemaset: Sony BDV EF-420

TV: Samsung LE32A552P3R

Digitale satelietontvanger: Sat801 M7

 

Aansluitwijze

TV is d.m.v. HDMI verbonden met Homecinemaset (HDMI-poort) TV is d.m.v. HDMI verbonden met Digitale TV-ontvanger Homecinemaset (audio in) is via tulpstekker verbonden met Digitale satelietontvanger (audio out).

 

Probleem

De beeldbron van de TV is omgeschakeld naar de homecinemaset. Ik krijg beeld en geluid via de homecinemaset, so far so good. Om TV  te kijken via de satelietontvanger ga ik in het menu van de homecinemaset via "Invoer" naar de optie "TV". Het menu maakt plaats voor een statisch beeld waar deze optie nogmaals benadrukt wordt (maar ik dus geen resultaat krijg). Ik keer terug naar het hoofdmenu en ga via "Invoer" naar de optie "Audio". Op dit moment ontvang ik wederom het statisch beeld, alleen nu mét geluid van de satelietontvanger. Beide opties geven dus niet het gewenste resultaat.

 

Op het moment dat ik de beeldbron via de TV-afstandsbediening wijzig van "homecinemaset" naar "satelietontvanger" dan verschijnt kort de melding "Verbinding met anynet+ apparaat verbreken". De TV toont het beeld van de satelietontvanger en laat het geluid van de satelietontvanger horen over diens eigen speakers. Op het moment dat ik via de homecinemaset-afstandsbediening het menu aanroep dan schakelt de TV van satelietontvanger terug naar het menu van de homecinemaset.

 

Vraag

Hoe kan ik eenvoudig schakelen tussen het menu van de homecinemaset en de satelietontvanger, waarbij het geluid (van beide systemen) voor rekening van de homecinemaset is?

 

Ik hoop dat één van jullie antwoord kan geven op mijn vraag. Super thanks!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Het beste is om het audio signaal via een optische of coaxiale kabel vanuit het TV-toestel aan de EF-420 aan te bieden.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Het beste is om het audio signaal via een optische of coaxiale kabel vanuit het TV-toestel aan de EF-420 aan te bieden.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
bartbc
Nieuw

Beste Pa3eia,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Als ik je goed begrijp moet ik de tulpstekker tussen TV (Samsung) en Homecinemaset pluggen i.p.v. Homecinemaset en satelietontvanger?

 

Wederom bedankt!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zo zou ik het doen,  de coaxiale verbinding is maar een "oranje" tulp aansluiting.

 

73's 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
bartbc
Nieuw

Het gaat de goede kant op maar we zijn er spijtig genoeg nog niet 🙂

 

Ik krijg nu het geluid van de satelietontvanger via (HDMI naar) de TV naar de Homecinemaset (via tulp) gestuurd. Dit werkt. Maar het werkt alles behalve handig. De TV-source laat ik standaard doorverwijzen naar de satelietontvanger. Aangezien ik het homecinemaset-menu niet zie ga ik via de "Function"-toets op de afstandsbediening met de pijltjestoetsen naar "Audio" (op het display op de homecinemaset). Pas dan krijg ik het geluid van mijn TV-zenders via de homecinemaset. Dit moet bij iedere opstart opnieuw uitgevoerd worden.

 

Mocht ik bijvoorbeeld DVD willen kijken dan moet ik de source van de TV wijzigen (van satelietontvanger naar homecinemaset). Indien ik weer terug naar de satelietontvanger wil gaan doen moet ik de source van de TV weer terugwijzigen en moet via de "Function"-toetst wederom "Audio" gekozen worden. Dit is omslachtig.

 

Het liefste zou ik iedere keer op willen starten met het homecinemaset-menu getoond op mijn TV. Als ik vervolgens via het menu naar "Invoer" en vervolgens "TV' ga dan zou ik graag het beeld van de satelietontvanger op mijn TV getoond willen hebben en het geluid van de satelietontvanger via de speakers van de homecinemaset.

 

Kortom: ik zoek een eenvoudige manier om te schakelen tussen onderstaande opties:

 

Satelietontvanger functionaliteit (zoals TV-zenders kijken)

  • Beeld: TV
  • Geluid: homecinemaset

Homecinemaset functionaliteit (zoals DVD kijken)

  • Beeld: TV
  • Geluid: homecinemaset

Het is overigens niet mogelijk om een oranje tulpstekker te gebruiken, aangezien deze op de homecinemaset bedoeld is voor "video out". In bovenstaand geval heb ik dus gebruik gemaakt van een stereo tulpstekker tussen homecinemaset en TV. Met een omslachtig gebruik tot gevolg.

 

Please help!