annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony BDV-E780W Audio Probleem

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
colinvanruth
Nieuw

Sony BDV-E780W Audio Probleem

Hallo,

Ik heb sinds gister de E780W aangeschaft.

Ben er super blij mee, hij doet alles wat hij moet doen!

Er is alleen 1 probleem..

Alles wat ik via de HDMI IN ingangen aansluit heeft een Audio Sync probleem. Audio en Video lopen niet synchroon.

Ik heb al op internet gelezen dat meer mensen er last van hebben.

is er een manier om het op te lossen?

Colin

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Out of sync (audio probleem) wordt ook veroorzaakt door de beeldverbeteraars.

Optische/coaxiale verbinding tussen TV-toestel en de E780???

Zolang de mediaplayer en het TV-toestel niet bekend zijn, kunnen we zoizo er heel weinig mee.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.nl_NL.title
brink75
Bezoeker

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met de BDV-E380.

Sinds een paar dagen heb ik via hdmi een mediaspeler er op aangesloten.

Maar het geluid loopt achter op het beeld.

Dit schijnt inderdaad al bekend en erkend te zijn door Sony, maar ik kan geen oplossing vinden.

Ik heb de nieuwste firmware erop staan.

Is er al een oplossing voor? Zo nee, wanneer komt er een oplossing?

Gr. brink75

Message was edited by: -Tycho-

persoonlijke informatie verwijderd.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Zowel de E780 als de E380 heeft een optische ingang voor het audio signaal.

Ook is er een coaxoale ingang aanwezig voor het audio signaal

Het is aan te bevelen om i.c.m. HDMI de optische audio ingang of de coaxiale ingang te gebruiken.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
brink75
Bezoeker

Hallo,


Mijn mediaspeler beschikt niet over een optische of coaxiale aansluiting.

Ik ben dus gebonden aan HDMI.


Ik heb 2 HDMI ingangen op de BDV-E380 die ik dus niet kan gebruiken?


Wat veroorzaakt het probleem eigenlijk? Is het een software probleem?


Ik heb veel op internet zitten zoeken en kom veel reacties tegen van mensen die hetzelfe probleem hebben.


Mvg, Brink75

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Out of sync (audio probleem) wordt ook veroorzaakt door de beeldverbeteraars.

Optische/coaxiale verbinding tussen TV-toestel en de E780???

Zolang de mediaplayer en het TV-toestel niet bekend zijn, kunnen we zoizo er heel weinig mee.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
brink75
Bezoeker

Hallo,


Klopt, beeldverbeteraars veroorzaken inderdaad ook Out of Sync problemen. Echter dan komt het beeld na het geluid.

Het probleem dat ik heb met mijn BDV-E380 en vele andere met mij, is dat het geluid NA het beeld komt. Dit komt doordat er 2 HDMI kabels aangesloten zijn.

1 naar de tv en 1 van een extern apparaat.


Ik heb het probleem wanneer ik een mediaplayer aansluit, maar ook wanneer ik mijn laptop via hdmi erop aansluit.


Ik heb me ondertussen aardig verdiept in dit probleem. Dit probleem komt o.a. voor bij de BDV-E280, BDV-E380, BDV-E780W. Dus allemaal in een serie die ongeveer tegelijk uitgekomen zijn.

Op de sony community (NL en buitenlandse) kom ik veel reacties tegen van mensen die dit probleem hebben. Op www.designstudioschool.com kom ik ook veel reacties tegen met mensen met hetzelfde probleem.


Mijn apparatuur:

TV: Philips 37PFL5405

Homecinema: Sony BDV-E380

Mediaplayer: Egreat R6S

Alles met de laatste firmware


Het probleem ligt echt aan de Sony BDV-E380. Want een vriend van mij heeft een Sony BDV-N590 met dezelfde mediaplayer, en heeft geen problemen.

We hebben zijn BDV-N590 hier bij mij geprobeerd en dan werkt het allemaal goed. Dus zonder geluidsvertraging.


Ik heb ook gelezen dat mensen hun systeem opgestuurd hadden voor reparatie, maar dat de problemen niet opgelost waren. Dus dat is voor mij ook geen optie.


Ik waardeer het meedenken naar verschillende opties zeer, maar het moet toch mogelijk moeten zijn om de hdmi aansluitingen normaal te kunnen gebruiken?


Het lijkt me dat bij Sony dit probleem bekend moet zijn, omdat een hele serie dit probleem heeft. Ik vraag mij dan ook af of het een hardware probleem of een software (firmware) probleem is.


Hopelijk kun je wat met deze informatie en kun je mij meer informatie verschaffen over het probleem.


Mvg, Brink75




Message was edited by: brink75

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nogmaals er nagekeken en over nagedacht.

Is het een "must" om de mediaspeler op de E380 direct aan te sluiten?

Wat te denken van dit schema:

TV-toestel:

HDMI 1 >>> E380

HDMI 2 >>> R6S

Optisch >>> E380

R6S

Audio UIT (Rood/Wit) >>> Audio IN (Rood/Wit) dit i.v.m. muziek vanf de R6S naar de E380.

suc6,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
brink75
Bezoeker

Waarom wordt er niet meer gereageerd wanneer ik directe informatie vraag over het probleem. Hier en via mail naar Sony.

Krijg eerst algemene oplossingen. Maar wanneer ik door vraag specifiek op het probleem, dan krijg ik

of geen reactie meer of er wordt gezegd dat ze het verder ook niet weten.


Het moet voor Sony toch mogelijk zijn om meer informatie te geven over het probleem aangezien vele mensen dit hebben en het een serie producten betreft die gelijktijdig uit zijn gekomen.


Zou toch echt graag meer informatie willen over wat precies het probleem veroorzaakt en of er mogelijk nog een

oplossing voor komt.


Je moet toch gewoon de HDMI poorten kunnen gebruiken zonder geluidsvertraging. Of men moet met een passende oplossing komen.


Met vriendelijke groet,


Brink75

profile.country.nl_NL.title
brink75
Bezoeker

Beste 73's.


Bedankt voor het nadenken. Ik weet niet of je van Sony bent maar dit bedoel ik dus precies met mijn vorige post.


Ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag.Hier niet, niet via de helpdesk van Nederland en ook niet van het buitenland. Ik begin er een beetje moe van te worden.


Ik wil graag weten wat nou het probleem veroorzaakt van de geluidsvertraging door het gebruik van de HDMI poorten. Een probleem dat niet alleen bij mij voordoet maar bij vele anderen!!!


En wil graag weten of er een oplossing voorkomt!!

Ik heb nu een apparaat die ik niet kan gebruiken zoals het zou moeten kunnen.


Dus SONY graag antwoord op mijn vragen!!!


Mvg, Brink75

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarom moet Sony met een oplossing komen?

Als het probleem naar mijn idee aansluittechnisch is.

Wat je "overal" op internet zou willen/kunnen lezen neem ik met een korrel zout, en beeldscherm en toestenbord zijn geduldig en hoef je je daarvoor nergens te verantwoorden.

Een oplossing komt er hoogstwaarschijnlijk nooit, anders had je dit al wel gehoord.

Met de laatste bovengenoemde oplossing nog niks gedaan zeker!!!

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!