annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony BDP S5200 update/upgrade voor het kunnen afspelen van HEVC X265 bestanden.

kiekerjan73
Nieuw

sony BDP S5200 update/upgrade voor het kunnen afspelen van HEVC X265 bestanden.

Heyhey, weet iemand of er voor de bovenstaande BD player al een of meerdere upgrades of updates zijn ? ik ben niet verbonden met WIFI maar is evt wel mogelijk, mijn vraag is: is er voor deze speler een mogelijk om HEVC X265 bestanden af te spelen ?

zoja dan hoor ik het graag ;))

 

groetjes van een Sony 'veteraan"

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @kiekerjan73

 

Leuk om te zien dat we een nieuwe Sony veteraan als lid hebben :slight_smile:

 

Ik moet je helaas teleurstellen. HEVC X265 is een hardware vereiste. De nieuwste BDP spelers hebben deze codec ondersteuning ook niet. Alleen de 4K blu ray spelers van andere merken hebben dit, want de codec is ideaal voor het 4K formaat. 

Een software update is niet voldoende. 

 

Er bestaan zeer slimme spelers die op Android TV werken. Kosten rond de 150 euro en dit zijn fantastische media spelers. Ondersteunen X265 en zijn vrij futureproof. 

Anders is het wachten op de 4K blu-ray speler van Sony, maar ik verwacht dat deze vrij prijzig zal zijn. 

kiekerjan73
Nieuw

Hi :wink:

bedankt voor je snelle en heldere bericht.....

umm oke dus x265 kan ik vergeten, dan maar verder met x264, ben daar zeker tevreden mee, de torrents in 720p en 1080p schitterend, en heb momenteel nog een 55" Sony HD LED, en zit nóg niet te wachten op 4K want ben zeer tevreden met HD LOL,

ik heb mijn Sony apperaten nog nooit geUpdated ,.want zo lang alles naar behoren werkt blijf ik er liever vanaf, want heb in het verleden nare dingen meegemaakt met "update" en ook zeer negative problemen met fielips :tongue: gehad, Sony is en blijft nr 1 op alle gebied,

 

greetz Ché.