annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

RDR HX 750 guideplus+ van slag geen nieuwe programmalijsten

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
diannemarianne
Bezoeker

RDR HX 750 guideplus+ van slag geen nieuwe programmalijsten

Sinds zaterdag geen nieuwe proramma lijsten meer ontvangen. Staat boven in het scherm van guideplus+. Conroleer editor en host channel.

Ik kan me niet herrineren het ooit ingesteld te hebben het was er spontaan en heb er met veel plezier gebruik van gemaakt. Maar nu is de programmagids weg. Heb een nachtje gewacht ivm laden, maar niks. In editor stonden alle zenders aan. en hostchanel stond op bron -tuner,zender-29,host-esp.

Ik heb eerst sony ondersteuning gebeld. Deze man kon mij niet helpen en verwees mij door naar mij provider UPC.

Upc gebeld die wisten niet wat ik bedoelde en konden me alleen een code geven als ik specefieker een vraag formuleerde.

Ik dacht er is iets in veranderd ik probeer even wat uit, schrijf de begininstelling bron-zender-hos, op, als het niet werkt dan zet ik het weer terug. Mis dus... heel de epg leeg en de editor leeg. En ik krijg het niet meer terug gezet. Heb inmiddels nederlandse vertaling instalatie guideplus+ uitgeprint van de ondersteunings site maar ik ben geloof ik niet technisch genoeg.

Via de dvd recorder opnieuw de zenders gezocht en eurosport, wat volgens de instalatiegegevens, host channel is, is nummer 13 dit heb ik in de instalatie ingegeven. manueel-tuner-13 en veranderd. Moet ik nu een nachtje wachten zodat  de guideplus geladen wordt of niet.

Wie kan mij helpen.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Jolin_K
Bezoeker

Goedendag,

Bij deze zou ik de mensen welke op dit moment problemen ondervinden met het Guide+ systeem willen verwijzen naar het volgende forum onderwerp:

https://www.sony.nl/discussions/message/695257#695257

Hier word meer informatie geboden over de mogelijke problemen welke zich momenteel voordoen met deze dienst.

Met vriendelijke groet,

Jolin_K

Sony Medewerker

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.nl_NL.title
Betteck
Bezoeker

Goedenavond,

Ook bij ons is het guideplus+ systeem van slag. We dachten eigenlijk dat onze recorder stuk was, maar als het bij u ook zo is.

Ook al van alles geprobeerd. Zelfde als u gedaan heeft. Stekker eruit. De host ingesteld op eurosport, wat bij ons kanaal 30 is. Maar ook hier geen zenders meer te zien bij editor. En na 24 uur wachten nog steeds geen guide plus+.

Weet verder niet meer wat te doen.

Hoe is het inmiddels met uw recorder?

Hoor het graag.

Mrgr.

CS

profile.country.nl_NL.title
RicusS
Bezoeker

Heb het zelfde probleem, bij de leverancier geweest, die zegt ga maar naar Sony

het gaat over de RDR- HX825

misschien weet iemand iets

profile.country.nl_NL.title
SleekMachine
Bezoeker

Zelfde probleem dus ook voor de AT205 (zie andere post over dit onderwerp). Wie helpt? En: speelt dit probleem alleen bij UPC of ook bij andere analoge kabelproviders?

Of: en dat zou natuurlijk veel erger zijn: heeft Guide Plus+ besloten om deze analoge programmagids maar helemaal te stoppen?

Gertjan.

Message was edited by: SleekMachine

Message was edited by: SleekMachine

profile.country.nl_NL.title
Jan125
Bezoeker

Goede Morgen:

Mijn RDR HX 727 laat ook geen TV guide meer zien.

Van alles gedaan, helemaal opnieuw alles er weer opgezet,zoals kanalen\frequentie's,tijd-postcode enz.

Een aantal uren zelfs dagen gewacht, maar niets hielp.

Ook alle kabels getest\bekeken.

Mijn provider is UPC, ook een digitale Box\TV.

Met guide opnemen,werkt zeer handig,kan ook met de schedule opnemen,of met de rec.toets.

Jammer ik komt zo niet verder.

mvrgr       Jan

profile.country.nl_NL.title
Pieter5101967
Bezoeker

Hallo allemaal

Heb het zelfde probleem met mijn RDR-HX725,geen nieuwe programmalijsten meer.

Heb ook van alles al geprobeerd.

Mijn provider is UPC.

Iemand al wat gehoord???

Groeten Pieter,Vlaardingen

profile.country.nl_NL.title
SleekMachine
Bezoeker

Ik zag dit: http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=6242

Daaruit zou blijken dat het wel degelijk iets met Eurosport/UPC heeft te maken...

profile.country.nl_NL.title
Jan125
Bezoeker

Halllo allemaal:

Vandaag toen ik mijn recorder SONY RDR 727 aanzetten,en nieuwsgierig op de knop TV GUIDE drukte.

zag ik tot mijn grote verbazing,dat alle programma's er weer op stonden.

Dus het werkt gelukkig weer als van ouds!!!.

Wel alles weer opnieuw er opgezet, w.o. land-kanalen-tijd-postcode enz.

Wat wel vreemd was, dat ik steeds meer programma's in Guide miste.

Voorbeeld: NED1-NED2-NED3-RTL4-SBS6-RTL 7 enz.

Een paar dagen daarvoor miste ik ineens b.v. NED2 en RTL7,SBS6 !!!

Nogmaals ik snap hier niets van,eerst denk je de recorder is defect,dan twijfel je aan de kabels:scart-coax enz

maar nu denk ik aan het verzenden van deze gegevens door de Provider  UPC.

Maar het werkt weer,dus ben ik tevreden.

groeten Jan

profile.country.nl_NL.title
Jolin_K
Bezoeker

Goedendag,

Bij deze zou ik de mensen welke op dit moment problemen ondervinden met het Guide+ systeem willen verwijzen naar het volgende forum onderwerp:

https://www.sony.nl/discussions/message/695257#695257

Hier word meer informatie geboden over de mogelijke problemen welke zich momenteel voordoen met deze dienst.

Met vriendelijke groet,

Jolin_K

Sony Medewerker

profile.country.nl_NL.title
SleekMachine
Bezoeker

Dit is het antwoord dat ik vanochtend kreeg op een mail die ik gisterenavond naar Eurosport stuurde:

Naar aanleiding van uw problemen met het Guide Plus signaal van Eurosport stuur ik u deze mail.


Het uiteindelijke probleem lag toch bij UPC. Zij hebben dit probleem opgelost en laten weten dat Guide Plus weer naar behoren zou moeten functioneren.

Mocht dit bij u echter niet het geval zijn dan horen wij dit graag van u.


Om u dan verder te kunnen helpen hebben wij van u de volgende gegevens nodig:


-       Bij welke tv-aanbieder bent u aangesloten?

-       In welk postcodegebied woont u?

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, maar mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Niet alleen is de reactie snel, hij lijkt me ook duidelijk. Ik zal zo eens kijken of het probleem ook daadwerkelijk is opgelost...

Gertjan.