annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuwe speler gekocht BDPS7200, nu nog de juiste speakers .. ???

profile.country.nl_NL.title
San_Oos
Ontdekker

Nieuwe speler gekocht BDPS7200, nu nog de juiste speakers .. ???

Hallo, 

 

ik heb een paar jaar geleden een sony tv (KDL-40NX710F) gekocht samen met een sony home theater set . De home theater set is verkocht en ik heb ik een nieuwe bluray speler gekocht, de bdp-s7200 .

 

Maar hoe sluit ik nu speakers aan?

 

Deze heeft volgens specificaties 1 coaxiale audio uitgang .. welk soort speaker moet ik dat kopen ? En welke kabels ? 

 

Sorry als dit een domme vraag is, maar ben niet super technisch aangelegd .. 

 

Alvast bedankt voor eventuele feedback.

Sandra

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi Sandra, 


Dat is geen domme vraag. Het is een Blu-ray speler die geen speakers van zichzelf ondersteund. Je kunt er niet zoals bij de vorige set, rechtstreeks speakers op aansluiten. 

 

Een home cinema set heeft een combinatie van twee producten waar het wél op kan. Namelijk een Blu-ray speler met een ingebouwde versterker. Daar zitten altijd speakers bijgeleverd en dat verklaard de hogere prijs ook. 

 

Het enige wat nu niet handig is om te doen, is om een nieuwe home cinema set te kopen. De speler heb je namelijk al. 

 

Je kunt overwegen om een Soundbar aan te schaffen als minimale oplossing. Mocht je graag mooi surround sound willen, is een losse versterker met losse speakers een mogelijkheid. 
Dat laatste is het mooiste en hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten. 

profile.country.nl_NL.title
San_Oos
Ontdekker

bedankt  .. 

 

die versterker zit dan tussen mijn speler en mijn tv neem ik aan ( zit maar 1 hdmi uitgang in ) 

 

speler --> hdmi-kabel -- >versterker --> hdmikabel --> tv 

 

en dan de speakers in de versterker .. prima.. dat lukt nog wel met mijn minimale technische kennis hahaha .. 

Dit lijkt mij wel de mooiste optie qua geluid .. en ik heb de speakers nog van de set .. dus die zou ik er op aan kunnen sluiten .. toch ?

 

 

en hoe zit dat met een soundbar ?  heeft die wel een coaxiale audio stekker die dan meteen op de speler aangesloten word ?

 

gr Sandra

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Een Soundbar zou het geluid via HDMI overbrengen. Wat de beste kwaliteit is. 

 

Je kunt de speakers van je vorige set alleen gebruiken als de kabels geschikt zijn. Vaak kun je de pluggen eraf knippen en de koperen kabels aansluiten op de Receiver. 
Echter zijn die niet optimaal voor een versterker. 
Een losse AV receiver is namelijk geschikt voor veel hogere kwaliteit speakers. 

 

Sony heeft een interessant aanbod van AV receivers onder de STR naam. 
Op het gebied van losse speakers, kan een startersset inclusief subwoofer interessant zijn. 

 

Voorbeeld van een compleet setje: 

https://www.sony.nl/electronics/alles-in-een-thuisbioscoopsystemen/ht-dh550ss 

profile.country.nl_NL.title
San_Oos
Ontdekker

oke erg bedankt voor de info ..

 

geeft stof tot nadenken .. zeker qua budget hahaha.. 

 

thanx, Sandra

djohnlord
Lid

kwa budget kijk eens op marktplaats,home cinema setjes genoeg,heb een oudere pioneer met super kwaliteit geluid

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ideetje!!!

Breng een laag bod uit, dan komen ze vanzelf met met een andere prijs. Anders er om vragen.

Ik ben tevreden over de CT260h, zekervoor dat geld.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!