Deel jouw ervaring!
<Quote G.bruiker op Ziggo-gebruikers.nl>
Sinds kort heb je 2 versies van Eurosport voor Nederland.
De Europese versie,via de satelliet,bevat het Guide Plus signaal.
Er ontstond de behoefte voor een puur Nederlandse versie van Eurosport zodat daar specifiek voor Nederland gemaakte items op konden worden uitgezonden.
Dit signaal komt niet via de satelliet.
Eurosport heeft ook niets te maken met Guideplus, ze hebben ooit een overeenkomst gesloten om het signaal mee te kunnen zenden in het upstream center,maar de data aanlevering gebeurde door Gemstar / Rovicorp.
De Nederlandse editie van Eurosport bevat het Guide Plus signaal niet,omdat ze het simpelweg niet aangeleverd krijgen,het wordt alleen aangeboden aan de europese versie.
Mensen met een satelliet tuner kunnen deze info dus nog gewoon ontvangen.
Er zijn 2 opties:
Gemstar/Rovicorp moet een nieuw host kanaal gaan opzoeken welke bij alle Europese partners analoog te ontvangen is.
Dan moet ze daar een overeenkomst mee gaan sluiten,en technisch ervoor zorgen dat de data aangeleverd kan worden.
Gemstar moet een overeenkomst gaan sluiten met Eurosport om ook via de nieuwe studio het signaal te verzenden.
Nieuwe DVD recorders hebben dit Guide Plus systeem niet meer.
Gemstar/Rovicorp krijgt geen geld meer van apparaat ontwikkelaars voor dit systeem.
Officieel zegt Rovicorp niet eens te weten dat Eurosport in Nederland een eigen feed heeft,ze voldoet aan haar verplichting en omdat alleen in Nederland Eurosport een andere verspreiding heeft zullen ze niet snel van hostkanaal gaan veranderen.
Gemstar moet ook nog eens de programma info inkopen,hetgeen ook geld kost.
Ze kunnen nu verwijzen naar: "Wij houden ons aan de overeenkomst,het wordt verzonden, het is Eurosport die het voor Nederland heeft veranderd" en dat zullen ze ook wel gaan doen,er komt geen geld meer binnen uit licenties en het fenomeen dvd-recorder wordt achterhaald door de PVR's die zo'n beetje elke provider nu levert met een eigen EPG die niets te maken heeft met Guideplus.
Eurosport houdt zich aan de overeenkomst want via de uplink naar het satellietkanaal wordt het signaal nog steeds verzonden.
Ziggo heeft er nooit een cent voor ontvangen en heeft ook geen overeenkomst met GuidePlus net als UPC dat niet had, dus daar een klacht indienen zoals nu is gedaan is lachwekkend.
Gemstar kan alleen kijken of het uplinksignaal naar de Nederlandse studio kan,zodat die het kunnen verspreiden,maar moet dat dan alleen voor Nederland gaan doen voor een systeem waar niet meer voor betaald wordt.
Ik vrees dat het afgelopen is,maar de enige die hiervoor verantwoordelijk is is Gemstar/Rovicorp,dus klagen bij Eurosport,Ziggo of UPC is zinloos.
Hopelijk voldoende geinformeerd,
73's
Opgelost! Ga naar oplossing.
Op diverse fora's wordt er nu melding gemaakt dat Guide+ via het analoge Eurosport kanaal weer ondersteund wordt.
Het inlezen van de Guide+ kan wel even duren!!!
73's
Bedank voor de update. Iedereen aan de satelliet voor Europort dus