annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluidsveld vastleggen STR-DN1080

OPGELOST
profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Geluidsveld vastleggen STR-DN1080

Bij TV kijken en dan specifiek naar TV, Netflix, Disney+ of Prime Video staat geluidsveld op Multichannel terwijl je wil dat hij op Dolby Surround staat en blijft staan. Iedere keer dien je dit weer te wijzigen.

Blijkbaar zit er geen geheugenstand in de receiver dat hij de laatste geluidsveld onthoud wat je heb ingesteld.

 

Heeft iemand anders hier ook problemen mee?

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Vraag aan Driver899.

Je geeft aan; 'Het volstaat om audio sync uit te schakelen in het audio menu... Ik heb dit gisteren uitgeschakeld en nu blijft de receiver netjes op AFD'

Is dit het uitzetten van de audio sync in de menu van de tv?

 

Ik merk dat AFD instelling ook niet alles is. Hij pakt niet automatisch de geluidsformat van de tv als je gewoon tv kijkt. Hierdoor geeft de versterker het gewoon als stereo geluid door terwijl tv Dolby geluid uitstuurt. Vervolg is dat de subwoofer uit blijft staan en je dus bass mist. Zet je de geluidsveld in versterker op Dolby dan heb je dit probleem niet en staat de subwoofer aan. Dit is uiterst vreemd.

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik heb die specifieke geluidsinstelling ook niet op mijn XH90 raar genoeg. Kan niets vinden wat op audio sync lijkt.