annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid

OPGELOST
profile.country.NL.title
TinieVriens
Ontdekker

Geluid

Ik wil graag weten of er iemand een oplossing heeft voor de volgende vraag.

Ik heb sinds vorige week donderdag een Blue Rayspeler van het type BDPS3700.

Nu heb ik nog een "oude stereo installatie" en daar wil ik graag het geluid van deze speler op horen.

Het is me wel gelukt om de tv daar op aan te sluiten , maar met de Blue Ray lukt dat niet meer omdat er geen mogelijkheid is om tulp stekers aan te sluiten. Heeft er iemand een oplossing voor mij?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
TinieVriens
Ontdekker

Hoi Vinc,

 

Jammer, ik heb de HDMI to HDMI + audio gekocht.

Een leuk kastje, alleen werkt het niet naar behoren.

Bij een aantal dvd's geeft hij het geluid niet door, bij de rest van de dvd's is het geluit veel te hard. Dan moet ik de volumenknop op stand 1 tot 2 zetten en niet de normale stand van 30 tot 35. Tevens blijft het kastje zoeken naar andere instellengen van mijn tv waardoor er een half scherm vol grijze vlekjes ontstaat.

En het geluid is abominabel slecht, het kraakt, piept en jammer genoeg zuigt het niet anders had ik hem als stofzuiger kunnen gebruiken.

Al met al een miskoop en ik raad het niemand aan.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de S3700 ook aan je TV is aangesloten, moet het ook mogelijk zijn om de audio direct via de TV naar de "oude audio set" te krijgen. Waarschijnlijk een instelling in de TV om de audio van de HDMI naar de uitgang waar je de "oude audio set" heb aangesloten te laten lopen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
TinieVriens
Ontdekker

Dat is niet helemaal waar. Mijn tv signaal loopt via de mediabox. Die is
middels twee tulpstekers verbonden met mijn stereo installatie. Daar kan ik
geen extra kabels bij hangen. Ik kan dus ook geen kabels van de Blue Ray
speler daar op aansluiten. Ik kan alleen optisch uit gebruiken. Maar dan
zou ik er een decoder tussen moeten hangen met twee optische ingangen
zodat ik de mediabox en de Blue Ray speler daar op aan kan sluiten en van
daaruit het signaal doorsturen middels de twee bekenden aansluitingen op de
stereo installatie.

--
Met vriendelijke groet,

Tinie Vriens
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Voordat ik weer iets zegt wat "helemaal niet waar" is, deel eerst eens met ons welke apparatuur (typenummers) het gaat. Zodat we eventueel via Google de aansluitingen kunnen bekijken.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
TinieVriens
Ontdekker

Even terug naar het is niet helemaal waar. Ik heb afgelopen donderdag een nieuweSony 4KUHD tv laten plaatsen, met daarbij eenBlueRay speler van het type 3700. Nu is mijn tv geinstalleerd voor de Mediabox xl.  Op de mediabox xl heb ik met tulp stekers verbinding gemaakt met mijn Panasonic/ Marquant via de AUX ingang. ALs ik nu de selector op AUX zet speelt het geluid van de tv via mijn Panasonic/Marquant. Tot zover is het goed. Wil ik nu het geluid van de BlueRay speler op mijn stereo installatie af laten spelen heb ik daar geen aansluiting voor. Op de BlueRay speler kan ik namelijk geen tulp stekers aansluiten, het geluid van de speler loopt ook via de HDMI kabel naar de tv. Ik heb de indruk dat ik er een apart kastje tussen moet zetten, maar ik weet niet precies wat dat moet zijn.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat te denken van de Panasonic te verbinden met de Sony i.p.v. met de Mediabox als de Panasonic geen tulp ingang meer over heeft. De audio uitgang op de Sony is de hoofdtelefoon uitgang. Waarschijnlijk doet het lipsync probleem ook eventueel niet voor.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
TinieVriens
Ontdekker

Datr heb ik geprobeerd, maar dat was geen succes. Ook met de selector op audioapparaat kreeeg ik er geen geluid uit. Jammer, maar ik ga wel eens iets anders proberen. Bedankt in ieder geval voor de moeite.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens mij is de enige oplossing via de hoofdtelefoon aansluiting de Panasonic van audio te voorzien.

 

Ben benieuwd naar de oplossing.

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
louis1212
Nieuw

ga eens naar www.wifimedia.nl .

als die het niet weten dan kun je het ook vergeten

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @TinieVriens

 

Het enige wat kan met een oudere stereo installatie is om een 3.5 mm verbinding te gebruiken tussen de TV en de Stereo. Dan dat audiokanaal op de TV selecteren. 

Resultaat is niet prachtig moet ik toegeven. Ik raad je aan om te kijken naar een versterker die HDMI ondersteund. Tegenwoordig zijn die niet heel duur meer en daar passen vaak meerdere apparaten op via HDMI.