annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

BDV-e2100

65nico
Ontdekker

BDV-e2100

Ik heb net een BDV-e2100 aangeschaft. Nu kom ik tot de ontdekking dat er alleen een draadantenne bijgeleverd wordt voor de tuner Deze funtioneert niet goed, Hij stoort. Ik wil hem op mijn coax van de kabelaansluiting koppelen. Kan dit en hoe moet dat dan. Radio luisteren via de televisie is geen optie. Die moet uit als er bijvoorbeeld visite is.

groet

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Je kan proberen al is het niet ideaal om de draadantenne met het binnenste gedeelte van de coax kabelaansluiting.

73's 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
65nico
Ontdekker

Je bedoelt dus de binnendraad verbinden met het koperdraad van de coax kabel. Is het echt zo simpel. Dat de geluidkwaliteit iets omlaag gaat is niet zo erg. Ik wil graag de achtergrondruis er uit hebben

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Even uitzoeken welk adertje van de draadantenne het best is te gebruiken.

De geluidskwaliteit omlaag, hoezo?

Let wel even op dat als je de BDV-e2100 aansluit op het CAI systeem in huis dat de frequentie van de radiostations anders is.

73's

65nico
Ontdekker

Er is niets uittezoeken. Het is maar  1 draad. Het gaat nu beter, maar ik heb geen ander frequenties. Op deze manier wordt alleen de antenne langer gemaakt, dus betere ontvangst. Ik krijg dus niet de CAI, maar gewoon de FM uit de lucht

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik dacht in de gebruikersaanwijzing op pagina 21 twee aansluiting te zien in de stekker van de FM-draadantenne.

Gebruikersinstructies

Het CAI signaal is als het goed is vele malen sterker als het FM-signaal uit de lucht, anders ruist de E2100 niet.

73's

65nico
Ontdekker

Nee, het is maar één draad. Deze heb ik nu nog provisorisch op een coax kabel aangesloten en het andere eind in een stekkerdoos met coax aansluiting. Heb nu wel beter geluid, alleen niet de freqenties van ziggo, maar gewoon de FM uit de lucht. Mijn idee is dan ook kun je wel een coax aansluiten op een draadantenne , of zijn dit twee totaal andere signalen. Misschien moet er een apart kastje of iets dergelijks tussen.