annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

4k Pass-through BDV-N9200WL

profile.country.nl_NL.title
chelmi
Nieuw

4k Pass-through BDV-N9200WL

Hallo wie kan mij helpen, ik ben de gelukkige die op glasvezel een KPN 4K decoder mag testen alleen loop ik tegen het volgen de aan.

als ik de decoder op 4K beeld zet heb ik geen beeld via mijn BDV-N9200 WL sluit ik hem rechtstreeks aan op de TV dan wel.

vindt het vreemd want in de beschrijving staat  dat er 4 K upscaling is en Pass-Trough ( zie hieronder). ga er dan van uit dat hij 4K doorstuurd of lees ik het verkeerd.

moet ik iets instellen ?

 

Sony.jpg

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Er zit op de N9200 een HDMI 1.4 poort. Dit stelt je in staat om naar 4K op te schalen ja, maar met maximaal 30 frames per seconde. De Nederlandse TV uitzendingen zijn 50hz en kunnen niet met een HDMI 1.4 poort samenwerken. 

 

Lang verhaal kort, je hebt een speler die geen volledig 4K signaal aankan. 

profile.country.nl_NL.title
chelmi
Nieuw

dit is wel vreemd van Sony waarom staat er dan pass-through dit zal betekenen dat Sony niet eerlijk is en de set dit niet kan.

ik snap je verhaal maar er klopt iets niet.

mijn KPN decoder kan wel Full HD 1080 60fps doorsturen en daar heeft de Sony set geen probleem mee.

als ik de KPN decoder op 4K set met 25 fps doet de set het ook niet, en dan klopt je verhaal niet.

 

waarom koop ik een set met 4k Upscaling en pass-trough terwijl deze de pass-throug niet kan, is dit dan missleiding van Sony ?

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik snap je frustratie. Er zit een oudere HDMI poort in, dus het signaal kan niet worden doorgegeven. 

1080p60 kan wel omdat dit niet een 4K signaal is. En de reden dat de speler ook het signaal met 25fps niet kan doorgeven, is omdat het beveiligd is. 
Er zit geen chipset in de speler die HDCP 2.2 aankan, wat met met die beveiliging te maken heeft. 
Als je een apparaat hebt (camera of telefoon) die 4K kan opnemen in 30p, dan zal de speler het wel doorzetten naar de TV. 

 

Superzonde, want de set die je hebt is prachtig. 

profile.country.nl_NL.title
chelmi
Nieuw

ok. Ik ga dit toch voorleggen bij Sony. Ze geven het aan in de specs en vindt dat dit dan wel moet kunnen.

specs die niet kloppen moet niet kunnen.

ik schrijf mijn bevindingen hier die ik met Sony heb over deze issue

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt je vasthouden aan de marketingtekst, maar de specs kloppen. Heel ver kom je hier niet mee...

De specs zijn misschien verwarrend, maar er wordt nergens gezegd dat er een 4K HDR signaal kan worden doorgegeven. Speler zelf is ook geen 4K UHD speler, want standaard is pas in 2016 vastgezet. 

 

Wat trouwens wel kan, is dat je de TV via ARC het geluid naar de set laat sturen. Dan heb je wel surround sound en hoeft de speler het beeld niet door te geven.