Deel jouw ervaring!
Mijn televisie geeft af en toe even een zwart beeld, waarna het beeld en geluid verder gewoon weer doorgaan. Dit lijkt langzaam maar zeker vaker voor te komen. Iemand enig idee wat er aan de hand is en wat ik er tegen kan doen?
(My television shows now and then a black screen, then the sound and just go back to continue. This seems to be slowly but surely more often. Anyone have any idea what's going on and what I can do about it?)
Opgelost! Ga naar oplossing.
In meterkast was signaalsterkte 97. Blijkt splitter vanuit de huiskamer te zijn. Een kabel naar tv en een kabel naar computer. Nadat ik splitter had verwijderd is het probleem opgelost.
Bedankt voor jullie snelle reacties en ondersteuning!
Welkom bvandev,
Het lijkt erop dat het hier om een hardware probleem gaat. Er is in ieder geval geen menu optie waarmee je zoiets dergelijks kunt regelen.
Mijn advies is om contact op te nemen met het service centrum of het bedrijf waar u de tv heeft gekocht.
Succes,
Welkom,
In welke mode van het toestel doet dit probleem zich voor?
73's
In welke mode?
Mijn model KDL-40HX720 heeft dezelfde kuren. Onregelmatig valt beeld en geluid weg en krijg kort de statusbalk te zien. Via google vaker voorgekomen ook bij andere types. Bij mij wordt het beeldscherm, voordat het beeld en geluid wegvalt, eerst voorafgegaan door blokkerig beeld. Volgens sony-support is de kabel die loopt van meterkast naar huiskamer niet voldoende afgeschermd en wellicht storingsgevoelig voor invloeden van buitenaf.
Klinkt niet geloofwaardig. Heb geen noemenswaardige storing veroorzakende producten in huis. Op magnetron en draadloze router na. Wie heeft die niet?
Laat ze binnenkort langskomen, gevoelsmatig moet dit een hardware probleem zijn of....
Hier staat ook de 40HX720 zonder enige rare problemen i.c.m. digitale service.
De Sony Helpdesk heeft het waarschijnlijk het aan het juiste eind.
Dit is te controleren door de signaalkwaliteit/sterkte controleren, deze moeten rond de 100 zijn.
73's
Oke dank, zal dit controleren. Optie in menu of via ci+ module?
Via opties - Systeeminformatie - 2e pagina (groene knop).
73's
signaalkwaliteit 100
signaalsterkte 70
(volgens Ziggo ruim voldoende???!!) Bezit meerdere lcd schermen en leveren eigenlijk geen problemen op qua signaal, behalve dan de Sony....
Ga binnenkort een test doen direct op de kabel ingang in huis (meterkast), wordt vervolgd!
De signaalsterkte lijkt mij niet voldoende.
Gaat er maar vanuit als je de Hx720 direct in de meterkast aansluit dat de signaalsterkte goed is.
suc6 ermee
Is je antennekabel misschien doorgelust via een ander apparaat? Een harddisc/DVD recorder die op gezette tijden updates binnenhaalt, bv tbv de EPG, kan een korte storing in het signaal veroorzaken. Vaak is dit op vaste tijden, bv op hele uren.
Een signaalsterkte van 70 houdt inderdaad ook niet over. Heb hier 2 TV's met splitter en zo'n 20 meter kabel naar het verst verwijderde toestel en heb op beide 100% signaalsterkte. Misschien heeft de kwaliteit van je kabel en/of eventuele splitters er ook mee te maken.
Message was edited by: roben008