annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ziggo interactieve TV werkt niet meer na laatste firmware update 50w815 b

OPGELOST
neveralone
Ontdekker

Ziggo interactieve TV werkt niet meer na laatste firmware update 50w815 b

Sinds de laatste firmware update (versie PKG2.221EUA) werkt de interactieve TV van Ziggo niet meer.

Het eerste opstarten duurt al langer maar lukt wel. Wanneer een programma wordt gekozen zijn de eerste seconden van de stream 'gescrambled' daarna gaat het goed maar na een paar minuten bevriest het beeld en is het over. Het probleem ligt niet bij Ziggo want via de interactieve HD-recorder werkt het allemaal nog wel.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
neveralone
Ontdekker

Het probleem is met de laatste firmware (PKG2.232EUA) opgelost. Het werkt nu weer zoals het hoort te werken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Werken de  netwerk functie's nog wel naar behoren van de W815b?

In het Ziggo-gebruikers forum zijn er nog geen meldingen dat er een probleem is met interactive TV i.c.m. de laatste nieuwe firmware update.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
neveralone
Ontdekker

Ja, de netwerkfuncties werken allemaal nog goed, geen problemen met youtube e.d.

Het ziggo gebruikersforum heb ik ook nog bekeken maar dit is weinig actief dus daarom daar ook niet gemeld.

KelvinV
Bijdrager

Hoi neveralone, 

Dit toestel is nog niet gecertificeerd voor Ziggo CI+.
Deze certificering wordt gedaan door Ziggo zelf en Sony heeft helaas geen zicht op of en wanneer dit gebeurd.

https://www.ziggo.nl/televisie/interactieve-ci-module

neveralone
Ontdekker

Ik weet dat toestel niet officieel gecertificeerd is maar voor deze firmware update werkte het allemaal zonder problemen.

thposth
Ontdekker

De oplossing is simpel maar wel vervelend: de TV herstellen naar fabrieks instellingen en de geheel opnieuw instellen. Hierna werkt interactief van Ziggo (te starten via rode knop) weer gewoon goed.

Tip: voor interactief van Ziggo is een wifi verbinding niet voldoende, sluit hiervoor gewoon de netwerk kabel aan. De wifi module / interface is te zwak/langzaam voor Ziggo interactief en Netflix. De specificaties van de TV zouden goed moeten zijn maar de realiteit is anders.

Dit was voor mij de oplossing ( KDL50W805B) voor het happere / wegvallen van Ziggo interactief, na de laatste software update. Certificering van Ziggo staat hier buiten.

neveralone
Ontdekker

Helaas heeft het herstellen naar de fabrieksinstellingen niet tot de oplossing geleid. Het werkt dus nog steeds niet.

vanmegen
Ontdekker

ik heb hetzelfde probleem, jammer dat ik deze firmware update heb geinstalleerd.Had juist een verbetering moeten zijn. Sony schrijft over deze update het volgende:

• Naam: PKG2.221EUA
  • Releasedatum: 02/09/2014
  • Moet ik een update uitvoeren? Uw firmware is mogelijk al bijgewerkt, zeker als u een nieuw Bravia-televisiemodel hebt. Als u twijfelt, gaat u als volgt te werk om te kijken welke versie van de firmware u hebt
  • Voordelen en verbeteringen:
    • Verbetert de werking van de opnamefunctie
    • Voor Ziggo-gebruikers: verbetert de werking van de tv bij gebruik van de rode toets
    • Alleen voor 4K televisies: Verbetert de Twin Tuner-functie

Ook upc gebruikers hebben soms dit probleem.(hbb signaal)

Sony zet mijn update terug!!!

neveralone
Ontdekker

Het probleem is met de laatste firmware (PKG2.232EUA) opgelost. Het werkt nu weer zoals het hoort te werken.

profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Dat is fijn om te horen, neveralone.

Bedankt dat je het ons even hebt laten weten!

Groetjes,

Amal_S