Deel jouw ervaring!
Ik heb een KDL-37EX402. Sinds kort verdwijnt de zenderindeling spontaan.
Eerst lijkt de AB niet te reageren, als ik vervolgens de TV handmatig uit en weer aandoe, krijg ik de melding dat er geen zenders zijn. Ik moet dan alle zenders opnieuw instellen. Dit is nu 2 x voorgevallen in 1 week tijd.
Nieuwste firmware staat er op.
Suggesties, wat hier aan de hand kan zijn?
De tv is nog geen 3 jaar oud.
1611xx Ziggo had hier op de 10e werkzaamheden gepland. En sindsdien geen problemen meer gehad. Dus wie weet?
Helaas, gisteren was ie er weer. AB reageert niet, TV uit en aan, zenders weg.
De bovengenoemde postcode's hebben allemaal een frequentie van 514MHz met de netwerkID 8888.
Bij het ontbreken van de frequentie/netwerkID op het coax netwerk, weet het toestel niet waar het naar toe moet, omdat het zijn digitale index kwijt is.
73's
Okee, klinkt aannemelijk. Maar waar ligt dan de fout?
Ik denk bij Ziggo i.v.m. met hetzelfde postcode gebied.
73's
We zijn 4 weken verder en hetzelfde euvel manifesteert zich weer. AB reageert traag of niet , resteert uitzetten en weer opstarten, wederom alle zenders verdwenen. Terug naar fabrieksinstellingen en het werkt weer voor een dag.Bravia KDL40ex600, laatste firmware, 3 jaar oud, Ziggo, postcode 1702XX. En nu????
Message was edited by: -Tycho-
persoonlijke informatie verwijderd.
Heb er de laatste tijd ook weer meer last van. Maar bij mij is het voldoende om alleen de digitale zenders opnieuw te scannen. De analoge doe ik niet meer, gebruik ik toch niet en kost me teveel tijd elke keer.
Is het zinvol om de bekabeling na te kijken, evt. vervangen ondanks dat de signaalsterkte goed is, of heeft dat geen nut?
Ook wij hebben helaas problemen in hetzelfde postcodegebied met een Sony 40EX600 (software versie M 8.727) icm Ziggo CI+ module.
Wij hebben echter ook genoeg voorbeelden in hetzelfde postcodegebied maar dan met bijv. een Samsung TV, waarbij dezelfde Ziggo CI+ module prima werkt. Ook de CI+ module en smartcard van de Sony tv, werken probleemloos in een andere (niet-Sony maar wel Ziggo gecertificeerde) tv.
Ik wil heel graag de firmware updaten (naar 1.514, klopt dat?!) in de hoop dat het probleem dan opgelost is, maar getuige alle ervaringen hierover, weet ik niet of dit gaat helpen...
In een van de posts las ik dat Sony heeft erkend dat er problemen zijn met bepaalde Sony tv-toestellen icm met CI+ module, maar tot op heden heb ik nog geen reactie gezien van Sony met een oplossing.
Ons toestel is bijna uit de garantie, dus wil graag weten of er al iets meer bekend is. Ik begrijp dat dit een lastig probleem is omdat dit mogelijk een gezamenlijke oplossing vereist van Sony en Ziggo, maar het kan toch niet zo zijn dat hierdoor zoveel klanten met deze combinatie de dupe hiervan worden?!
Alvast bedankt voor alle moeite!!
AnnaMG
Ik heb een KDL 32ex600, sinds een week heb ik opeens last van spontaan wegvallende zenders.
De TV bevriest eerst, de AB werkt niet meer. Als ik de tv uitzet en daarna weer aanzet dan zijn ALLE zenders verdwenen. Deze week al 5x , waarvan vandaag 2x.
Ik ben bij ziggo met een CI-cam module.
Vraag: weet iemand hier een oplossing voor?