annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

wifi usb op bravia

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
RobBuur
Bezoeker

wifi usb op bravia

ik moet telkens mijn wifi usb opnieuw aanmelden op mijn KDL-40EX521, hoe kan ik dit voorkomen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
RobBuur
Bezoeker

Beste Sony vrienden,

Het probleem is opgelost. Gisteren een nieuwe update van Sony. Vanmorgen maar eens proberen en wat schetst mijn verbazing, de tv maakt direct contact met mijn router met+/- 380Kb. Zou het dan toch aan de Bravia configuratie hebben gelegen? Hoe dan ook, het werkt.:smileyhappy:

Bedankt voor jullie meedenken.

Groet,

RB

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Waarschijnlijk is het een automatische instelling (kanaal, beveiliging enz.) in de router.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
RobBuur
Bezoeker

dank voor je reactie.
Ik ga er vanuit dat de bravia bij opstarten automatisch contact maakt met de router.Hij doet dit overigens wel, maar de verbinding is dan heel traag. Als ik vervolgens de bravia opnieuw aanmeldt, dus laat zoeken naar een verbinding, mijn router aanwijs en de WPA2 sleutel invoer en deze opsla maakt de bravia een nieuwe verbinding (ca 340kb) Ik heb verder geen problemen met mijn router -Zyxel P-2812HNU-L van Telfort- laptop en smartphone werken perfect op wifi. Zou het eventueel een mogelijkheid zijn om bij de automatische internet instellingen vaste waarden in te vullen op de tv? En welke zouden dat dan moeten zijn.

Groet,

RB

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het lijkt er nog steeds op dat de huidige firmware in de toestellen nog steeds problemen hebben met de beveiliging  van het wifi signaal.

Dat de snelheid laag is komt doordat de snelheid in de router op automatisch staat ingesteld.

Test eens tijdelijk je wifi netwerk zonder  beveiliging.

suc6

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
RobBuur
Bezoeker

De firewal bedoel je? Ga ik proberen. Eerst een paar dagen er van tussen.:smileyhappy:

Groet,

RB

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nee ik bedoel de firewall niet, maar de wpa2 beveiging in het wifi netwerk.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
RobBuur
Bezoeker

Ik heb de beveiliging uitgezet. Tv uit en vervolgens weer aan. Geen resultaat. Op router van buren, niet beveiligd, andere provider dus andere router ook geen resultaat. Sinds enkele dagen weer een nieuwe foutmelding. Af en toe schakeld de tv uit met de melding> Geselecteerd programma werd verplaatst of verwijderd> Programma 1 omhoog en een omlaag en  het juiste kanaal inyoetsen en het werkt weer. Soms dagen en soms nog geen uur. Enig idee hoe dit euvel te verhelpen is?

Groet,

RB

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Als je vaste waarden wil opgeven:

 

- IP: een vrij internet adres op je thuisnetwerk, 192.168.1.xxx   
      (dus niet hetzelfde adres als een ander apparaat, maar een paar nummertjes hoger. De laagste nummers (xxx=1-10) en de allerhoogste (xxx=254, 255) niet nemen, die gebruiken je router en modem waarschijnlijk ;  sommige thuisnetwerken 192.168.2.xxx ; kies voor xxx bijvoorbeeld 101, 102, 103...)

- Subnetmask ('netmasker'): op thuisnetwerken vrijwel altijd 255.255.255.0

- Gateway ('Standaardpoort'): het IP adres van je router/kabelmodem.

- Primaire DNS: nog een keer het IP adres van je router/kabelmodem

- Secundaire DNS: mag 0.0.0.0 blijven

- MAC-adres: is niet in te stellen, is uniek nummer van de TV zelf (de 'bedraad'-aansluiting heeft een MAC-adres, de wifi-aansluiting heeft een ander, tweede MAC-adres)

- Proxyserver: niet instellen (Niet Gebruikt)

profile.country.nl_NL.title
RobBuur
Bezoeker

Jammer maar helaas, dat werkt ook niet. Ik heb nog geprobeert om de WPS button te gebruiken, maar dan moet ik telkens, in de config van de router ook de WPS activeren. Dat schiet natuurlijk ook niet op. Ook heb ik de TV terug gezet naar de fabrieksinstellingen en alles hernieuwd geinstalleerd. Update staat op automatisch en heeft laatste versienummer. Ik zal voorlopig gewoon mijn TV telkens opnieuw moeten aanmelden als ik WiFi wil gebruiken. Misschien dat onze vrienden van Sony ooit nog een oplossing aandragen.

Bedankt voor jullie tijd.

Groet,

RB

profile.country.nl_NL.title
RobBuur
Bezoeker

Beste Sony vrienden,

Het probleem is opgelost. Gisteren een nieuwe update van Sony. Vanmorgen maar eens proberen en wat schetst mijn verbazing, de tv maakt direct contact met mijn router met+/- 380Kb. Zou het dan toch aan de Bravia configuratie hebben gelegen? Hoe dan ook, het werkt.:smileyhappy:

Bedankt voor jullie meedenken.

Groet,

RB