annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Werking Favorieten Sony Bravia TV

mxhans5
Lid

Werking Favorieten Sony Bravia TV

Het is hier in het forum al vaker (jaren terug) besproken, maar ik zou als nieuwe Sony-TV gebruiker hier toch wat over kwijt willen. Ik heb zelf de KD-55X8509C maar voor zover ik kan opmaken uit de teksten op dit forum zijn de Sony smart-TV's nagenoeg hetzelfde v.w.b. bediening en menu-opties.

Blijkbaar werkt bij Sony 'favorieten' heel anders dan wat ik gewend was bij andere merken(Humax, Philips, Samsung). Je kunt een favorieten lijst aanmaken, maar vervolgens maakt de gewone 'zap' functie daar géén gebruik van. De favorieten vind je alleen terug in het 'discover' menu.

De oplossing die hier vaak aangedragen wordt is om de programma-lijst te bewerken in 'digitaal set-up':
HOME, -Instellingen, -Zender installatie, Digitaal Set-up, -Digitaal afstemming, Programmalijst bewerken.
Echter is dit bij de Ziggo klanten onmogelijk, de optie 'prglijst bewerken' is niet actief!! Blijkbaar mogen we van Ziggo niet zelf bepalen waar we (niet) naar willen kijken!
Als omweg heb ik de 'Eerste configuratie' opnieuw gedaan, waarbij ik als land België heb gekozen, vervolgens NIET opnieuw naar zenders gezocht en dan is de optie 'Digitale programma lijst bewerken' wél bruikbaar. Het is een erg omslachtig en langdurige klus om alle zenders te verwijderen die ik niet in mijn abonnement heb of die ik niet wil zien, maar dit is de enige manier die ik gevonden heb. Vervolgens veranderd er iets bij Ziggo en kun je weer opnieuw beginnen. Bij al die andere merken die ik genoemd heb kun je gewoon in je favorieten-lijst zenders toevoegen of verwijderen, volgorde veranderen en het zappen gaat dan lekker door je actieve favorieten lijst.

Ik zou aan Sony willen vragen om in een toekomstige firmware favorieten lijst(en) actief te kunnen zetten, waarbij 'prg-next' en 'prg-prev' dan ook door deze lijst 'zapt' inplaats van door de volledige lijst waar veel zenders in staan die ik niet wíl of kán zien.

Hoe kan ik deze vraag serieus aan Sony stellen?

12 ANTWOORDEN 12
mxhans5
Lid

Ook dat werkt niet. Ik kan de lijst op geen enkele manier exporteren/bewerken/importeren.

Al zou het wél gaan dan nog vind ik dit een slechte oplossing.

Je zou gewoon uit de volledige programmalijst een favorieten-lijst moeten kunnen maken, welke dan ook gebruikt wordt tijdens het 'zappen'. Bij alle andere merken is dit zo, Sony is hier de grote afwijkende.

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sony de grote afwijkende!!!

 

Vreemd dat het nog steeds bij jouw niet werkt.

In de bijlage het sdb.gif (.gif >>>.xml) bestand wat je kan open met Sony Editor.exe.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Piet1948
Ontdekker

2023! Nog steeds geen simpele knop om alleen je favorieten te zien. Heel slecht van Sony!