annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Werking Favorieten Sony Bravia TV

mxhans5
Lid

Werking Favorieten Sony Bravia TV

Het is hier in het forum al vaker (jaren terug) besproken, maar ik zou als nieuwe Sony-TV gebruiker hier toch wat over kwijt willen. Ik heb zelf de KD-55X8509C maar voor zover ik kan opmaken uit de teksten op dit forum zijn de Sony smart-TV's nagenoeg hetzelfde v.w.b. bediening en menu-opties.

Blijkbaar werkt bij Sony 'favorieten' heel anders dan wat ik gewend was bij andere merken(Humax, Philips, Samsung). Je kunt een favorieten lijst aanmaken, maar vervolgens maakt de gewone 'zap' functie daar géén gebruik van. De favorieten vind je alleen terug in het 'discover' menu.

De oplossing die hier vaak aangedragen wordt is om de programma-lijst te bewerken in 'digitaal set-up':
HOME, -Instellingen, -Zender installatie, Digitaal Set-up, -Digitaal afstemming, Programmalijst bewerken.
Echter is dit bij de Ziggo klanten onmogelijk, de optie 'prglijst bewerken' is niet actief!! Blijkbaar mogen we van Ziggo niet zelf bepalen waar we (niet) naar willen kijken!
Als omweg heb ik de 'Eerste configuratie' opnieuw gedaan, waarbij ik als land België heb gekozen, vervolgens NIET opnieuw naar zenders gezocht en dan is de optie 'Digitale programma lijst bewerken' wél bruikbaar. Het is een erg omslachtig en langdurige klus om alle zenders te verwijderen die ik niet in mijn abonnement heb of die ik niet wil zien, maar dit is de enige manier die ik gevonden heb. Vervolgens veranderd er iets bij Ziggo en kun je weer opnieuw beginnen. Bij al die andere merken die ik genoemd heb kun je gewoon in je favorieten-lijst zenders toevoegen of verwijderen, volgorde veranderen en het zappen gaat dan lekker door je actieve favorieten lijst.

Ik zou aan Sony willen vragen om in een toekomstige firmware favorieten lijst(en) actief te kunnen zetten, waarbij 'prg-next' en 'prg-prev' dan ook door deze lijst 'zapt' inplaats van door de volledige lijst waar veel zenders in staan die ik niet wíl of kán zien.

Hoe kan ik deze vraag serieus aan Sony stellen?

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heel verhaal, en dan nu de oplossing: i.p.v. het "oude" Ziggo kan je het "oude" UPC of andere provider, en zo kan je de digitale kanalen naar eigen voorkeur neerzetten. Dit gaat trouwens sneller als je de voorkeur lijst exporteer en deze op de pc of tablet d.m.v. Sony Editor 1.2. Daarna de lijst weer importeren in het toestel. Zo ben je de functie favorieten niet nodig.

 

suc6 ermee,
73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
mxhans5
Lid

Dat is natuurlijk géén oplossing v.w.b. de werking van 'favorieten'. Je past alleen de programmalijst aan en kunt dus géén persoonlijke favo's maken om doorheen te zappen.

Dat verhaal van die Sony Editor om een ge-exporteerde programmalijst te bewerken heb ik hier wél gezien, maar ik vind op mijn TV géén opties om de programmalijst te exporteren of importeren.

Overigens had ik bij eerste installatie ook gekozen voor 'andere provider', maar de optie''programmalijst bewerken' blijft dan uitgeschakeld. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Deze optie is pas selecteerbaar als er een USB-stick in USB2 aanwezig is.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
mxhans5
Lid

Ik kan die optie "exporteer programmalijst" o.i.d. op mijn TV (kd-55x8509c) niet vinden!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De optie is te vinden in:

Instellingen-zender installatie-digitale setup-technische instellingen

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
mxhans5
Lid

Ik heb de optie in het menu gevonden, maar hij is niet actief.
Ik heb diverse USB sticks geprobeerd op USB2 (zijkant), geformatteerd met FAT, FAT32, exFAT of NTFS, maar de optie blijft grijs en niet selecteerbaar.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

probeer het eens met UPC als kabel provider.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
mxhans5
Lid

OK, nog een keer de installatie gedaan met UPC als provider, maar de optie om de programmalijst te exporteren blijft grijs. In iedere USB poort zit een geheugen-stick, Fat32 lijkt me het goede format. 
Ik geef het op, dan toch maar gewoon via de Humax ontvanger kijken, waar favorieten werken zoals het hoort.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Probeer een USB-stick met bestand format NTFS eens te gebruiken.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!