Deel jouw ervaring!
Ik heb thuis een bedraad netwerk, waarbij ik dus gebruik maak van het DLNA protocol.
Voorlopig lukt het om de volgende videoformaten te streamen:
1) Video Clip (.AVI)
2) MP4 video (.MP4)
3) Movie Clip (.MPG)
4) Windows Media Audio/Video File (.WMV)
Dit zijn bestanden van gemiddeld 250 MB (Youtube filmpjes), echter wanneer ik een groot bestand (Speelfilm) van 2.950 MB wil streamen vanuit de laptop, komt de 40NX720 met de boodschap: "Afspelen niet beschikbaar". Dit komt nu nog alleen voor met de Video Clip (.AVI)- bestanden.
Hoe komt dit? Heeft het te maken met de grootte van het bestand of zijn er nog verschillende soorten .AVI - bestanden? In de omschrijving van dit .AVI-bestand staat ook iets van "Xvid".
Trouwens vanuit de 40NX720 middels de browser te zoeken, is het bestand wel weer zichtbaar, maar geeft de zelfde boodschap "Afspelen niet beschikbaar".
Ter informatie: Dit .AVI-bestand speelt probleemloos af op de Windows Media Player van de laptop.
Welke video freak heeft voor mij het antwoord? -;)
Message was edited by: FunkyBass1980
Message was edited by: FunkyBass1980
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als het goed is, zie je op de TV 2 servers staan: de Windows Media Player en de PS3 Media Server. Als dit niet het geval is, staan ze niet als Media Server (zie pa3eia hierboven).
Om te zien of de TV het wel goed doet, kan je op een PC een andere DLNA client installeren. Bijvoorbeeld het XBMC programma. Hierop kan je de films afspelen van de Windows media Player en de PS3Media server (dus op dezelfde manier als de TV het zou moeten doen).
Ik kan vanaf de TV en vanaf de PC met XBMC gelijktijdig een film starten op de PS3MS.
Twee films tegelijk gaat echter wel schokkerig omdat de PC waarop PS3MS draait niet voldoende capaciteit heeft.
Welkom,
rechtstreeks afspelen op het toestel geeft wel meer problemen.
Probeer eens de windows media player als MediaServer in te stellen, of gebruik maken van PS3 MediaPlayer.
suc6
Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik heb mijn home video opstelling zodanig opgsteld, dat er ook maar geen één randapparaat naast of maar in de buurt staat van de 40NX720. (Dat is mijn bewuste keuze geweest) Alle randapparatuur staat n.l. 6 meter van het toestel af. Ik wil dus persé films vanuit mijn laptop streamen.
Op mijn laptop gebruik ik ook altijd de Windows Media Player. Wat bedoelt u met "Windows Media Player als Media Server instellen"? Is dit een instelling op de 40NX720 zelf?
Google is onze vriend.
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=Windows+Media+Player+als+Media+Server+instellen
op de PC dus instellen.
Persoonlijk gebruik ik liever PS3 MediaServer.
http://www.ps3mediaserver.org/
suc6
Met .AVI wordt meestal de container van de video en geluids stream bedoeld. Het zegt niet zo heel veel over het eigenlijke formaat van de video en het geluid.
Als je met KMPlayer de stream afspeelt, kun je in KMPlayer (links onder) het formaat van de streams zichtbaar maken.
Hartelijk dank weer voor jullie adviezen.
Ik heb de PS3 Mediaserver nu ook geinstalleerd op de laptop. Het gewenste resultaat is nog niet 100% bereikt. Echter vanuit de browser van de 40NX720 kan ik nu kiezen tussen de twee mediaservers waarmee ik evenveel kan. Ik heb de indruk dat de mediaservers/dlna protocol krachtig is vanuit de browser van de 40NX720 en PS3 naar de laptop toe, maar omgekeerd vanaf de laptop naar de 40NX720 minder krachtig.
Ik wil toch proberen om meer uit te halen om alles vanuit de laptop te beheersen/controllen.
Mocht er nog meer suggesties zijn, dan hoor ik het graag weer.
Als het goed is, zie je op de TV 2 servers staan: de Windows Media Player en de PS3 Media Server. Als dit niet het geval is, staan ze niet als Media Server (zie pa3eia hierboven).
Om te zien of de TV het wel goed doet, kan je op een PC een andere DLNA client installeren. Bijvoorbeeld het XBMC programma. Hierop kan je de films afspelen van de Windows media Player en de PS3Media server (dus op dezelfde manier als de TV het zou moeten doen).
Ik kan vanaf de TV en vanaf de PC met XBMC gelijktijdig een film starten op de PS3MS.
Twee films tegelijk gaat echter wel schokkerig omdat de PC waarop PS3MS draait niet voldoende capaciteit heeft.