annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Welke TV voor PS5?

Ron5ter
Nieuw

Welke TV voor PS5?

Eind dit jaar wordt de PlayStation 5 gelanceerd, hierdoor ben ik al aan het kijken voor een nieuwe Sony TV. 

Ik weet dat de Sony XH90/92 HDMI 2.1 ondersteuning biedt met VRR (variable Refresh Rate) and ALLM (Auto Low Latency Mode) na toekomstige firmware updates. Echter is dit een 'budget' Tv als je deze vergelijkt met de Master Series. Is er iets bekend of Sony binnenkort komt met een nieuwe lijn TV's die alles specs ondersteunt wat de PS5 tot zijn recht brengt?

Ik ben erg aan het twijfelen welke TV ik moet kopen en of ik zou moeten wachten tot volgend jaar, tips.. iemand?

Alvast bedankt!

Tags (4)
7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Afwachten totdat de PS5 beschikbaar komt, daarna opzoek naar de juiste TV.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De XH90 is een ontzettend mooi toestel. Ik zou hem ook niet als budget omschrijven, want het is wel degelijk het premium of high-end segment. 

Rond het einde van het jaar liggen de meeste TV's voor lagere prijzen in de schappen. Dat is een goed moment, of februari tijdens de btw-dagen. 

Ik denk niet dat je de volle potentie van HDMI 2.1 nodig zal hebben met een PS5 en de TV's die nu op de markt zijn.

Alle details hebben we natuurlijk nog niet. Het is echter onwaarschijnlijk dat HDMI 2.1 hier een heel belangrijke rol in zal spelen.  

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De perfecte combinatie 

suc6 ermee,
73's

profile.country.NL.title
RadS79
Lid

Staar je niet blind op HDMI 2.1

Games op de nieuwe consoles zullen draaien op 4K 30/60FPS. Net als op de PS4 echter met native 4K resolutie ipv upscaled. Dit is door sony zelf bevestigt. Natuurlijk zullen er ook games zijn met mindere graphics of kan je wel meer fps krijgen door bv 1080p ipv 4k in te stellen maar alle goede games zullen max 60fps zijn.

Je kan je dus afvragen wat belangrijker is, hdmi 2.1 of de beste image quality. Ik zelf zou voor dat laatste gaan en daarom heb ik een 950H aangeschaft en geen 900H
Zelfs een 900E uit 2017 heeft betere beeld kwaliteit dan de 900H. Als je van een ander merk komt kan de 900H mooi zijn maar als je bv een 900E hebt dan is het een downgrade helaas, helemaal omdat er essentiële opties ontbreken.
Zelfs de 950H is niet heel veel beter dan mijn oude 900E echter ik wilde groter en daarom heb ik de 75" 950H gekocht anders had ik mijn 55" 900E nog steeds gebruikt want volgend jaar komen er echt betere TVs met betere technieken dus als je kan en wilt, is wachten echt het beste.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

De Sony AG9 heeft ook HDMI 2.1

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@RadS79  schreef:

Je kan je dus afvragen wat belangrijker is, hdmi 2.1 of de beste image quality. Ik zelf zou voor dat laatste gaan en daarom heb ik een 950H aangeschaft en geen 900H
Zelfs een 900E uit 2017 heeft betere beeld kwaliteit dan de 900H. Als je van een ander merk komt kan de 900H mooi zijn maar als je bv een 900E hebt dan is het een downgrade helaas, helemaal omdat er essentiële opties ontbreken.
Zelfs de 950H is niet heel veel beter dan mijn oude 900E echter ik wilde groter en daarom heb ik de 75" 950H gekocht anders had ik mijn 55" 900E nog steeds gebruikt want volgend jaar komen er echt betere TVs met betere technieken dus als je kan en wilt, is wachten echt het beste.

In Europa worden de typenummer XE90, XH90 en XH950 gebruikt, jij gebruikt de Amerikaanse typenummers.

73's

profile.country.NL.title
T._030
Nieuw

Hoi ik heb de Sony tv kd-65xg7005 tv met een 4K scherm. Is die tv geschikt voor de ps5? Want ik heb er zoveel overgelezen dat ik het niet meer weet.