annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-43W755C verstoord beeld in menu Android TV en apps

profile.country.NL.title
Marcelliano
Nieuw

KDL-43W755C verstoord beeld in menu Android TV en apps

Wie kan er met mij meedenken/meekijken met het volgende?

Mijn Sony KDL-43W755C doet helaas al enige tijd vreemd. Opstarten, het Android TV menu en gebruik van bijbehorende apps leveren een verstoord beeld op. Schokkerige lijnen en pixels. Ik heb alles geprobeerd: reset, software updates, fabrieksinstellingen terugzetten etc. Niets heeft tot een oplossing geleid. Het vreemde is dat de TV prima content weergeeft dat vanaf een externe (HDMI) bron komt. Zo kijken wij nu via een Google Chromecast naar TV. NL Ziet en Netflix, hetgeen we normaal gewoon via de apps geïnstalleerd op de TV kijken. Dit werkt probleemloos maar ik zie dit als een tijdelijke oplossing. Sony klantenservice heeft meegekeken maar kan mij helaas niet helpen en verwijst mij naar een reparateur (garantie is verlopen). Deze geeft aan dat reparatiekosten waarschijnlijk hoger zijn dan dat de TV waard is. Zij zullen vrij snel gewoon hardwareonderdelen uitwisselen om zo het probleem op te lossen. Ik heb een aantal foto's toegevoegd waar het probleem duidelijk op zichtbaar is. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en wat een mogelijke oplossing is?

IMG_1523.jpgIMG_1531.jpgIMG_1543.jpgSchermafbeelding 2020-11-10 om 09.53.46.pngSchermafbeelding 2020-11-10 om 09.54.47.png

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als ik het goed begrijpt, geven alleen de geinstalleerde applicatie's in de W755c het verstoorde beeld maar niet als je via een van de HDMI-poort kijkt.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Marcelliano
Nieuw

Inderdaad. Weergave via HDMI gaat storingsvrij. Tijdens de fabrieksreset was het ook zo erg dat amper de teksten te lezen waren en het erg lastig was om het toestel in te regelen. Nu op dit moment is het iets rustiger (dat zijn de foto's waarin het menu en Netflix zichtbaar zijn). Strepen en vegen gaan bewegen zodra je ook door het menu heen scrollt/beweegt.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wat is er allemaal gecontroleerd?

Apps al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? 

Al eens fabriek reset uitgevoerd?

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Marcelliano
Nieuw

Het volgende heb ik geprobeerd

- zachte reset

- harde/power reset

- getest met en zonder aangesloten apparatuur

- terug naar fabrieksinstellingen (meerdere keren)

- software vernieuwd

Ik weet niet wat ik anders nog (zelf) kan proberen.