Deel jouw ervaring!
Mijn nieuwe KDL42W655A probeer ik aan de praat te krijgen met een CI+ module van UPC. De TV is door UPC gecertificeerd voor gebruik met de CI+ module. Echter, de module komt niet verder dan "Bezig met authenticatie. Even geduld alstublieft...", waarop hij oneindig blijft staan. Er is inmiddels een monteur langsgeweest van UPC die de module heeft vervangen, maar ook hij kreeg de module niet aan de praat. Heeft iemand een idee hoe ik de UPC module met deze gecertificeerde TV aan de praat kan krijgen?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
De module werkt in een Samsung TV wel gewoon. Na hem daarin te hebben geupdate naar de nieuwste versie, werkt hij ook in de W6. Tijd voor UPC om de modules standaard met de laatste versie te gaan leveren.
Bedankt voor het meedenken!
S U P E R!!!
Bedankt voor je feedback.
Was een helder moment van me vanmorgen, dit probleem was nog nergens langs gekomen.
De nalatigheid van UPC (oude software van de CI+ Module) direct gepost op chelloo.com zodat men op hiervan ook op de hoogte is.
Veel kijk plezier.
73's
Welkom,
- Is de firmware van de W655A up-to-date?
- Is de CI+Module zichtbaar in het digitale menu?
- Is de CI+ Module geactiveerd door UPC?
- Al eens geprobeerd de CI+Module in een ander toestel?
Op dit moment is het al mogelijk om de standaard 30 (analoge) kanalen te ontvangen zonder CI+ module.
73's
Hartelijk dank voor je welkom & antwoord.
- De firmware is up-to-date
- De CI+ module is zichtbaar in het digitale menu (ook bij de eerste module was dat het geval)
- De CI+ module is geactiveerd bij UPC (gecheckt door te bellen en via monteur)
- De module niet in een ander toestel getest, daar een ander toestel niet voorhanden is en dit toestel gecertificeerd is voor gebruik met UPC.
Inderdaad ontvang ik de kanalen ook zonder CI+ module. De gecodeerde HD kanalen echter niet, vandaar de wens voor de module.
Toch zou ik de CI+ module proberen bij de leverancier van de W6 (in soort gelijk toestel!!!) of bij vrienden/kennissen.
Als de CI+ Module dan wel daar werkt heb je alleen de mogelijkheid over om contact te zoeken met Sony
http://www.sony.nl/support/nl/contacts/tvhc
Wat ook nog mogelijk is:
De CI+ Modules van UPC hebben de afgelopen maand een update gehad naar 1.3 versie 07.00.52.01.09, dat deze CI+ Module nog de 1.2 versie aanboord heeft.
De update 1.3 maakt de module geschikt aan de nieuwe wereldstandaard.
En is daarmee geschikt voor alle nieuw te introduceren tv-modellen
zie ook: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48285.0
73's
S U P E R!!!
Bedankt voor je feedback.
Was een helder moment van me vanmorgen, dit probleem was nog nergens langs gekomen.
De nalatigheid van UPC (oude software van de CI+ Module) direct gepost op chelloo.com zodat men op hiervan ook op de hoogte is.
Veel kijk plezier.
73's