annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Videobestanden bekijken vanaf netwerk

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Knet73
Bezoeker

Videobestanden bekijken vanaf netwerk

Wie kan mij helpen met het volgende probleem?

Ik heb mijn bravia (KDL-40EX500) aangesloten via mijn router op mijn thuisnetwerk.

Op deze router is eveneens een harde schijf (NAS) aangesloten.

Op deze NAS is een gedeelde map aangemaakt met submappen voor muziek, foto's en videobestanden.

Vanaf de Bravia zijn de muziek (mp3) en foto's (jpeg) te vinden en afspeelbaar.

De videomap is ook zichtbaar en de .mpg bestanden hierin af te spelen, maar de .avi bestanden niet.

Als ik deze kopieer naar een USB-stick en in de USB aansluiting van de Bravia steek, zijn deze wel afspeelbaar.

Daarnaast heb ik ook .mp4 bestanden (korte camera filmpjes) die niet zichtbaar zijn en vanaf de USB-stick niet afspeelbaar zijn.

Kortom; hoe krijg ik deze .avi  en .mp4 bestanden gewoon afspeelbaar op de Bravia vanaf de NAS?

Alvast bedankt.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
breedBenR
Lid

.mp4 gaat niet lukken op de EX500. mp4 zit Mpeg-4 codec in verstopt, en daar kan de 2010 tv niets mee (2011 modellen wel, maar daar ja...). Je moet deze bestanden t.b.v. je tv op je pc omzetten naar bijvoorbeeld mpg. Misschien kan je je NAS zo instellen dat deze dat automatisch doet (google op transcode en het merk en type van je NAS), misschien moet het handmatig. Google hierboor op convert mp4 to mpg.

.avi is een iets ander verhaal. Daar zit vaak Mpeg-2 codec in - wat je tv aan kan - maar soms ook iets anders. je kan proberen simpelweg de extensie .avi te hernoemen in .mpg of .mpeg . Werkt dat niet, dan terug veranderen en het met de transcode optie van je nas, of met convert software proberen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
breedBenR
Lid

.mp4 gaat niet lukken op de EX500. mp4 zit Mpeg-4 codec in verstopt, en daar kan de 2010 tv niets mee (2011 modellen wel, maar daar ja...). Je moet deze bestanden t.b.v. je tv op je pc omzetten naar bijvoorbeeld mpg. Misschien kan je je NAS zo instellen dat deze dat automatisch doet (google op transcode en het merk en type van je NAS), misschien moet het handmatig. Google hierboor op convert mp4 to mpg.

.avi is een iets ander verhaal. Daar zit vaak Mpeg-2 codec in - wat je tv aan kan - maar soms ook iets anders. je kan proberen simpelweg de extensie .avi te hernoemen in .mpg of .mpeg . Werkt dat niet, dan terug veranderen en het met de transcode optie van je nas, of met convert software proberen.

Dutchyathome
Bezoeker

Ik heb heb 46HX720 een toestel van 2011 dus, maar ook hier krijg ik niet alle video films te zien.

Soms staat inderdaad de map wel zichtbaar in beeld op de TV maar geen inhoud.

anderzijds is een vido film wel zicht baar die dezelfde  code heeft en file exstensie.

Ik heb Lacie netwerkschijf als NAS bedraad in mijn Netwerk staan.

Dus weinig interuptie van buiten lijkt me zo.

Welke Codec / File exstensie wordt door mijn Sony DLNA ondersteunt als ik films wil kijken via mijn NAS ?

Voor een USB aansluiting zijn er meer exstenties leesbaar. Voor NAS ligt dit waarschijnlijk wat gecompliceerder.

Is het nog van belang of de schijf FAT32 of NFTS is?

Is er ook een max aan  MB aan de file gebonden of kan ik ook een BlueRay 3D film  gekopieeerd naar HD NAS beijken op de Sony Bravia TV ?

Hoor graag een rectie die bijdraagt aan een stabiele oplossing om films te kijken via mijn NAS.