Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik heb een vraag over mijn Sony tv in samenwerking met mijn Sony Homecinema N7100. Ik heb deze vraag al gestuurd naar de Helpdesk maar ik kreeg een antwoord waar ik vrij weinig mee kon (Of ik de laatste software versie had, en dat heb ik)
Het probleem is als volgt en ik hoop dat iemand me kan helpen omdat ik hier vorige keer ook zeer goed ben geholpen en toch met de antwoorden verder ben gekomen.
Het gaat als volgt, Ik heb mijn computer via HDMI aangesloten op de Sony N71000 home cinema set die het beeld verder doorgeeft aan mijn TV. Mijn TV staat vervolgens ingesteld op de scene 'spel' om zo geen input lag te krijgen. Tot zo ver werkt alles goed en heb ik geen input lag waardoor ook geen Audio sync verschil.
Nu ga ik een DVD / Blu ray afspelen op mijn computer (via HDMI) met 24p, dit betekend dat mijn TV vanzelf overschakelt naar de Scene 'bioscoop' en kan ik mijn Blu ray bekijken met perfecte kwaliteit mede dankzij Motion flow en verschillende beeld verbeteraars.
Maar nu komt het probleem, Als de TV zelf overschakelt naar de Bioscoop mode houd de Home cinema daarmee geen rekening en begint het geluid achter te lopen omdat de TV er nu eenmaal langer over doet om alles te bewerken en verwerken. Maar ik heb speciaal mijn Home cinema gekocht omdat er werd beweerd dat Sony hun apparaten met elkaar laat communiceren.
Hoe doen andere mensen dit? Want het is een vast gegeven dat Motion flow vertraging veroorzaakt en ik kan niet geloven dat iedereen die een Sony TV heb, hem om de scene 'spel' heb staan om zo geen vertraging te veroorzaken.
Dan heb je natuurlijk nog de AV sync op de Home cinema maar dat heeft geen zin als ik bij elke scene moet kijken hoeveel ik handmatig moet vertragen.Is er geen optie dat de TV doorgeeft aan de Home cinema hoeveel hij moet vertragen zodat het beeld wel weer goed loopt met het geluid!?
En wat is mijn voordeel nu geweest om voor mijn TV EN Home cinema set het merk Sony te kiezen als het niet met elkaar communiceert?
(HDMI op de TV aansluiten is geen optie omdat de TV niet alle full HD audio kanalen door kan geven)
met vriendelijke groet
Jonathan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat je er aan kan doen is de beeldverbeteraars minimaliseren.
73's
Welkom Jonathan.
Doorgaans wordt door Support inderdaad eerst gevraagd of de laatste firmware geinstalleerd is, en vervolgens of je al eens geprobeerd hebt het systeem terug te stellen naar de fabrieksinstellingen.
Ik kan uit je bericht niet opmaken of je dit al geprobeerd hebt, en of je hen dit al duidelijk gemaakt hebt, maar wanneer dit niet de oplossing biedt is het wellicht de moeite waard nogmaals terug te koppelen naar Support, zodat zij verdere troubleshooting kunnen doen om het probleem vast te stellen.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Mvg,
Arthur
Beste Arthur,
Ja, Ik heb alles een keer terug gezet en daarna gecontroleerd op de laatste firmware. Na aanleiding van uw bericht zal ik morgen verder contact opnemen met Sony klantenservice en het resultaat hier weer op terug koppelen (misschien dat andere mensen hetzelfde probleem hebben)
Ik zou alleen wel willen vragen of u snapt wat mijn vraag is en of deze vraag (of het probleem) vaker langs is gekomen?
met vriendelijke groet,
Jonathan
Hallo Jonathan,
Persoonlijk heb ik dit nog niet eerder langs zien komen, en ik weet er helaas niet voldoende vanaf om je hierover te kunnen adviseren.
In sommige gevallen schieten de Super Users in deze Community nog wel eens te hulp. Zij zijn technisch beter onderlegd.
Maar mocht niemand verder reageren, dan is het zeker de moeite waard nogmaals contact op te nemen met Support, want in principe zou men daar in staat moeten zijn om je hiermee verder te helpen.
Terugkoppeling naar het forum wordt altijd op prijs gesteld, want wellicht hebben anderen hier weer wat aan!
Mvg,
Arthur
Hallo,
Ik heb net contact gehad met Sony klantenservice en de medewerker wist me vrij weinig te vertellen. Naar mijn idee had hij vrij weinig verstand van zaken en wist zelfs niet dat mijn Home cinema over een handmatige audio sync optie beschikt.
Nu vertelde ik de medewerker dat vanaf HMDI 1.3 , automatische audiosynchronisatie een optie is en ik vroeg waarom dat dan niet werkt tussen 2 Sony apparaten. Maar daar kon hij geen antwoord op geven. Vervolgens maakte ik de opmerking: Dus iedereen moet zijn of haar TV maar op de Scene spel zetten, met kwaliteit verlies ter gevolg, want anders werkt het niet meer correct? en ook daar wist hij geen reactie op te geven.
Daarna gaf hij mijn PC als probleem maar ik heb het met elk HDMI apparaat dus ook dat gaat niet op. Naar mijn idee is het belangrijkste bij het ontwikkelen van een TV en Home cinema set is dat je rekekening houd met dat de beeldverbeteraars extra tijd in beslag nemen en dat je Home cinema daar op moet inspelen.
Dit is een stukje over de HDMI 1.3 functie (en we zitten tegenwoordig al bij HDMI 1.4)
HDMI voorziet sinds versie 1.3 in een methode om audio te vertragen, om deze synchroon te laten lopen met de video. Een display (televisie, projector) heeft vaak meer tijd nodig om het videosignaal te verwerken dan voor de audio, waardoor deze ‘lip sync’ problemen ontstaan. De Lip Sync correctie voorziet erin dat het apparaat dat de lip-sync problemen veroorzaakt (meestal het display) communiceert met het apparaat dat de lip sync weer in orde maakt (in de meeste gevallen een av-receiver, maar een dvd-speler zou ook kunnen).
Bravaria sync klinkt leuk maar het doet voorderest vrij weinig dan alleen een verkoop praatje. Zoals eerder gezegd, heb ik juist een Home cinema van Sony gekocht naast mijn Sony tv omdat de Sony medewerker mij gegarendeerde dat het perfect met elkaar zou samenwerken.
Ik zou vervolgens nog een mail krijgen van Sony met verdere uitleg omdat hij geen één antwoord had op mijn vraag. Dus ik hoop dat ze me nog ergens mee kunnen helpen want ik ben toch lichtelijk teleurgesteld in de telefonische klantenservice.
Als iemand me nog kan helpen met het probleem dan zijn antwoorden zeer welkom.
groetjes
Jonathan
Door de beeldverbeteraars kan audio sync voorkomen.
Waar komt het audiosignaal naar de HomeTheater vandaan???
73's
Beste pa3eia,
Het geluid wat samen met het beeld via hmdi naar mijn HomeTheater gaat, komt vanuit mijn PC. Dit geluid loopt goed in sync zonder beeldverbeteraars dus mijn PC stuurt het corrrect door.
En wat u zegt vermoed ik ook dat het door de beeldverbeteraars komt, maar is daar wat aan te doen?
met vriendelijke groet
Jonathan
Even een tussenstand hoe het met de klantenservice er nu voor staat,
Na nog een paar keer mailen heb ik eindelijk een duidelijk en een goed antwoord gekregen op mijn vraag. ik citeer:
U kunt door middel van de A/V sync functie deze voor bepaalde scenemodusen handmatig instellen. Hiermee is het mogelijk het beeld en geluid, ook in uw set up met een Computer, TV en Home Cinema System synchroon te laten verlopen.
Dit is dus een mogelijke oplossing die ik zocht, dat ik per Scene kan instellen hoeveel er vertraagd moet worden. Maar nu is het volgende probleem dat ik die AV sync helemaal niet op mijn TV kan vinden, alleen op mijn blu ray maar dan kan ik niet per scene veranderen.
Iemand hier nog idéen? ik kom steeds een stukje dichterbij maar het laatste zetje wordt nog niet gegeven.
Met vriendeljike groet,
Jonathan