annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Timer opname na Firmware update V3.925 blokkeert het zien van andere zenders (KD-49X8309C)

profile.country.NL.title
HvdL-2016
Ontdekker

Timer opname na Firmware update V3.925 blokkeert het zien van andere zenders (KD-49X8309C)

Na de recente firmware update van V3.885 naar V3.925 (25-10-2017) blijkt het zien van andere digitale kanalen opeens onmogelijk als er een timer recording is gestart.

 

Voorheen met firmware V3.885 kon tijdens een timer recording of een gestarte recording gewoon naar andere zender worden gekeken.

Nu met V3.925 kan als er een timer recording of een gestarte recording met opname bezig is er niet naar een ander digitale zender worden gekeken behalve de NPO-1, NPO-2, NPO-3 en de voor de timer geselecteerde zender.

Wordt een andere zender geselecteerd dan blijft het beeld zwart of er komt de volgende melding:

  “De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd”.

Kijken naar de analoge zenders is ook niet mogelijk daar deze niet kunnen worden geactiveerd met de digitale/analoge button op de afstandsbediening.

 

Alles lijkt er op dat de twee tuner geblokkeerd is voor gebruik van digitale kanalen en dat daarom alleen de gedigitaliseerde analoge NPO-1, 2 en 3 kunnen worden bekeken.

 

De Sony KD-49X8309C is een smart TV met een zogenaamde twin-tuner (T2/S2/C2) om

- via een aangesloten USB hardeschijf een opname te kunnen vastleggen en

- daarnaast normaal naar een andere zender te kunnen kijken.

 

Inmiddels is er al een “soft-reset” uitgevoerd samen met Sony.

Op een Factory-reset zit ik eerlijk gezegd niet te wachten daar dan weer de harde schijf met opnames verloren zal gaan wat eerder ook is gebeurd op verzoek van Ziggo toen er problemen waren met de Video-On-Demand (VOD) signalen die de errors iTV-130 en iTV-180 gaven. Dit bleek later een IP V6 protocol fout te zijn wat standaard in de Connectbox van Ziggo aan staat. Nadat dit door Ziggo was uitgezet werkte het VOD zoals het zou moeten.

Helaas kon de harde schijf daarna niet meer worden gelezen/afgespeeld door de TV

 

Over dit probleem al contact met Sony klantenservice gehad die mij geen antwoord konden geven en hierop na navraag met de technische service nog zullen terug komen.

 

Zijn er Community leden die dit ook hebben ervaren of daarvoor een oplossing weten?

 

Met vriendelijke groeten,

Hans

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hey Hans, 

 

Volgens mij is het altijd het geval geweest dat je de ongecodeerde signalen kunt bekijken tijdens een opname. 

De Twin Tuner is wel geschikt voor het opnemen en kijken van gecodeerde zenders, maar de CI+ module nog niet. 

 

 

profile.country.NL.title
HvdL-2016
Ontdekker

Beste Vinc_E,

 

Hartelijk bedankt voor je reactie.

 

Toch kan ik je verzekeren dat het tot de firmware update V3.925 altijd perfect heeft gefunctioneerd

met gebruik van de Ziggo CI+ module en SmartCard en de firmware versie V3.885.

 

Sony Support Team geeft geen antwoord op de vraag of dit een gevolg is van de nieuwe

firmware maar blijft wel hameren op het feit dat het toestel niet Ziggo gecertificeerd is.

Officieel is het toestel (KD-49X8309C) niet door Ziggo getest/gecertificeerd maar het basis type

de KD-49X8305 wel.

De KD-49X8309 is technisch gelijk aan de 8305 met één verschil dat de zgn. MotionFlow XR

niet 800 Hz  maar Motionflow XR 1000Hz is.

 

Dan blijft het toch heel vreemd dat daags ervoor het toestel nog "normaal" functioneerde en na

de firmware update opeens niet meer.

Hoe het ook er moet iets zijn veranderd in de aansturing van de "twin-tuner" of de aansturing

van de CI+ module.

Want aan de CI+ module of de SmartCard zelf is niets gewijzigd ook geen firmware update.

 

Met de CI+ module kun je in digitale HD kwaliteit televisie kijken en tevens ontsleuteld hij het digitale

gecodeerde signaal van TV zenders die in je abo zitten en door je smartcard door Ziggo is ingesteld.

 

Ik heb Sony Support al gevraagd of er anders een downgrade van de firmware kan plaatsvinden.

 

Alle verdere ideeën zijn van harte welkom, alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groeten, Hans

 

P.S.  Wisten jullie dat als Sony nieuwe firmware op een gecertificeerd toestel installeerd het toestel

         officieel niet meer gecertificeerd is!!

         Dit komt omdat de firmware en het toestel samen deel uit maakt van de certificering door Ziggo.

         Dus in mijn geval al zou ik een KD-49X8305 hebben gehad dan is hij nu met de nieuwe firmware

         versie V3.925   NIET MEER GECERTIFICEERD.

profile.country.NL.title
molenpad11
Lid

Kijk dat is nuttige informatie van Hans. Idd mijn toestel de ( KD-49X8307C ) is ook niet meer na de update gecertificeerd door Ziggo. Nee na de update geen problemen gehad, heb gewoon een mediabox HD geen problemen.  

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zoals VincE al zei, is het nog nooit mogelijk geweest om een ander gecodeerd digitaal te bekijken tijdens een opname. Dit is een te kortkoming in de CI+ module.

Een oplossing is om tijdens een opname de ongecodeerde SD kanalen te selecteren op het Digitale Ziggo netwerk.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!