Deel jouw ervaring!
LS,
hedenavond kwamen er horizontale strepen in mijn sony bravia kdl40ex720 die goed tien maanden oud is.
de strepen lijken op luxaflex strepen met daaronder een doorzichtige balk. In dat strepenbeeld is alles dubbel te zien. Dus: het logo van de omroep in de strepen en ook eronder in de doorzichtige balk. Rechts de 2 van de zender en eronder weer de twee in de transparante balk. Daardoorheen piept het tv beeld, maar het bovendeel zit half doorzichtig achter de strepen en de balk. Een dvd afspelen geeft hetzelfde probleembeeld.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
vr grt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jammer, je heb nu alles uitgesloten.
Zoals Mickeyvdb al zei, waarschijnlijk is het een hardware probleem.
Dan is er nog maar een mogelijk over, het toestel ter reparatie aanbieden.
73's
Welkom tominez,
Dit lijkt mij een duidelijk hardware probleem.
Aangezien de TV nog maar tien maanden oud is zou ik contact opnemen met de service dienst van Sony.
Het zou onder de garantie moeten vallen.
Hoi mickeyvdb,
Je oordeel geeft steun aan mijn vermoeden. Had de ijdele hoop dat er wellicht een instelling was versprongen. Is het ook bekend of dit probleem meer voorkomt.? Ik trof niks aan bij het zoeken op internet, behalve een terugroepactie enkele jaren geleden.
Grt
Welkom,
Is het toestel al teruggebracht naar fabrieksinstelling?
De fabrieksinstellingen uitvoeren met alle randaparatuur losgekoppeld.
73's
Ga ik vanmiddag proberen.
Heb wel gisteravond veranderen van beeldweergave instellingen nagelopen. Ook stekkers eruit. Interactie tv van KPN een reset gegeven. De blue ray speler laten spelen. Allen zonder oplossing. Dus ga aan de slag met de tip. Je hoort nog.
Grt
Heb zojuist de fabrieksinstellingen met kabels eruit geprobeerd. Tijdens het hele proces bleef het een beeld met strepen en balk en dubbel beeld bovenin. Dus geen oplossing van het probleem
@tominez, hopelijk is dit niet een probleem wat veelvuldig op deze modellen voorkomt.
Heb namelijk ook exact hetzelfde type, 40EX720.
Succes met de reparatie.
zal voor je duimen dat dit een incident is. Heb zeker iets te vaak geroepen:'wat een mooi beeld'. Was dus wel balen dat die sony ineens kuren vertoont. Laat nog wel weten wat morgen aankoopwinkel Correct Rotterdam als oordeel uitspreekt bij het aanbieden ter reparatie alsook of ik een leentoestel kan krijgen..
Moet nu wennen aan een piepklein geleend lg led tv'tje die vier keer in de sony past.
grt
Had nog een tussenstand beloofd. De winkel kwam er na een week niet uit en stuurde afgelopen vrijdag het toestel naar de importeur( Sony neem ik aan). Nog deze week gepoogd te achterhalen hoe de vorderingen zijn. Dat is voor de winkel niet mogelijk en ook voor Sony met behulp van de toestelcodes niet mogelijk. Anders gezegd: het toestel is volledig uit beeld en het niet in te schatten wanneer het toestel terugkomt.grt