annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Streaming media vanaf NAS naar Bravia tv

profile.country.nl_NL.title
apkamph
Bezoeker

Streaming media vanaf NAS naar Bravia tv

Goedendag,

Excuseer bij voorbaat mijn wellicht 'domme' vragen, maar ik zou graag weten hoe ik media vanaf mijn Synology DS 107+ NAS kan afspelen op mijn Home Cinema i.c.m. mijn Sony Bravia KDL-40W4720 (KDL-40W4500) tv... De home cinema set maakt gebruik van de HDMI aansluitingen, maar heeft geen ethernetaansluitingen..

Momenteel heb ik het wel voor elkaar gekregen om foto en mp3 bestanden vanaf de NAS via de tv/home cinema af te kunnen spelen, maar ik zou graag willen weten of het ook mogelijk is om ook van internet gedownloade films (vob bestanden?) en muziek vanaf Spotify (dat nu is geïnstalleerd op een van mijn netwerk computers) via een mediaspeler op Home Cinema af te kunnen spelen.

Ik begrijp dat je hiervoor eerst een zgn. mediaspeler in het netwerk moet hangen, liefst via een UTP-kabel. Maar dan? Kan ik deze mediaspeler dan ook via een ethernet kabel op de netwerkaansluiting van de Bravia aansluiten? Komt dit dan in de plaats van verbindingskabel met de nas, die nu in die ethernetaansluiting zit, of kan/moet ik hier misschien dan een kleine netwerk switch tussen zetten?

Ik weet uit ervaring dat de DNLA ondersteuning van de Bravia niet geweldig is en dat alleen bepaalde bestanden kunnen worden afgespeeld...wmv en avi-bestanden lukt bijvoorbeeld niet...

Kortom:

1. Ik ben op zoek naar informatie of dit überhaupt zou kunnen (mediabestanden vanaf de NAS afspelen)

2. Advies aanschaf van een geschikte mediaspeler

Nogmaals, ik been een volslagen leek op dit gebied, dus alle advies, tips en trucs zijn welkom..

bvd

Message was edited by: apkamph

Message was edited by: apkamph

0 ANTWOORDEN 0