annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Streamen vanaf PC

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Streamen vanaf PC

Internetstreams als Youtube, Netflix etc. komen vlekkeloos door op mijn X8505B. Echter, de content vanaf mijn PC wordt met horten en stoten afgespeeld. Of de verbinding PC-Router-TV bedraad (homeplugs) of volledig via WiFi gelegd wordt maakt geen verschil. Er is ook geen verschil tussen het gebruik van Windows Media Player of of PS3 Mediaserver. Waar kan het probleem zitten? Instellingen TV? Capaciteit router (TP Link WR1043 ND)?

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zou eerder denken aan de netwerkkaart in de PC.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Zou in principe kunnen, maar het probleem doet zich zowel bij een bedrade verbinding als bij een wifi verbinding voor. Dat zijn twee verschillende kaarten..

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Probeer eens te spelen met de upnp in het thuisnetwerk.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Helaas, dat gaat mijn technische kennis te boven...

profile.country.BE.title
manutimmers
Lid

Welk OS (gezien u spreekt over mediaplayer vermoed ik Windows)?

Welke TV?

 

In Windows Medie Player moet je eigenlijk alleen maar streaming aanzetten.

 

Ik heb een screenshot bijgevoegd.

 

screen.jpg

profile.country.NL.title
roben008
Lid

De instelling in Windows Mediaplayer op mijn PC is bij mij zoals door jou aangegeven. Het is ook niet zo dat het streamen op zich niet werkt, maar het afspelen gaat 'hakkelend'. Het lijkt er op dat de TV (X8505B) niet voldoende buffert. Als ik n.l. het afspelen even pauzeer loopt het beeld voor korte tijd weer wel soepel. Kan de capaciteit van de router (TP Link WR1043 ND) van invloed zijn? Het streamen van internetcontent via b.v. Netflix en Youtube gaat overigens vlekkeloos..

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de interne speler niet meer gebruik vanwege wisselende ervaringen. De kwaliteit en zwaarte van de video speelt namelijk ook een rol. 

De reden dat YouTube en Netfix zonder issue werken, is omdat dat hevig gecomprimeerde data is. 
En een MKV is niet optimaal gecodeerd om te werken met een TV media speler. Deze is van zichzelf niet bijzonder sterk en heeft ook limitaties met wat afgespeeld wordt. 

De PS3 media server werkt potentieel het beste, omdat je daarbij je PC kan laten transcoden. Hoe sterker de PC en hoe beter de instellingen, des te beter dit werkt. En alsnog is de limitatie hierin de media speler in de TV zelf. 

 

Mijn advies is om te investeren in een losse media speler, zoals een Nvidia Shield. Niet alleen geeft dit je veel betere kwaliteit en mogelijkheden. Het accepteert meer bestandstypen zonder de limitaties waar je nu tegenaan loopt.