annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SonyBravia KDL-40EX402 standby knippert

YuKaSeZu
Nieuw

SonyBravia KDL-40EX402 standby knippert

geachte mede community deelnemers,

Ik heb een Sony Bravia tv (model KDL-40EX402) gekregen van mijn broertje eind 2010 omdat ik net verhuist was. Ik was dolblij met deze bravia omdat t zo een goede beeld heeft en best leuk is om te gebruiken. Heb er nooit problemen mee gehad tot vandaag. Ik heb gisteren nacht een filmpje gekeken via mijn desktop aangesloten met een HDMI kabel ( wat ik zeer vaak gebruik) en na de film heb ik de tv uitgedrukt en zo gelaten. Maar de volgende dag toen ik wakker werd en de tv aan wou zetten lukte het niet, en t viel mij op dat de tv op standby stond maar twee keer knippert met n kleine pauze en weer 2 keer knippert, herhaaldelijk. En mn pc is ook opeens mankementen aan t vertonen, daar krijg ik alleen een zwarte beeld te zien en verder start t niet op, hij staat aan maar het wilt niet verder "werken". Dat terzijde... ik heb op internet gelezen dat deze model en andere modellen vd Bravia dezelfde mankementen vertonen. Nu vraag ik mij af, is er een manier om dit probleem zelf op te lossen? ik ben bang dat mijn garantie is verlopen en dat ik nu mss een nieuwe tv moet kopen 😞 heel erg jammer want ik heb deze tv nauwelijks gebruikt ivm veel werken. Kan iemand mij helpen? ik ben radeloos 😞

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Wat jammer, je kan het beste kontakt opnemen met Sony ondersteuning

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
YuKaSeZu
Nieuw

heb ik ook gedaan, en die versturen mij gelijk door naar sony service centre... dus dan kan ik gelijk weer geld betalen zonder dat ze me eventueel uitleg kunnen geven dat ik t probleem zelf zou kunnen oplossen, factory reset mss? iemand die me wel kan helpen mss???

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat hou je tegen om factory reset uit te voeren???

suc6 ermee,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
YuKaSeZu
Nieuw

ok ik heb dus een link gevonden waarbij ze uitleggen dat je via je afstandbediening en de aan/uit knop de tv kunt resetten. ik heb t al een paar keer geprobeerd en t helpt niet. ben naar media markt geweest en gevraagd hoe t zit met reparatie en evt kosten die dr bij komen kijken. 270 freakin' euro's dit is echt belachelijk joh, ik voel me regelrecht genaaid. ik heb juist sony gekozen vanwege de kwaliteit die ze altijd wisten te leveren maar dit :s geen wonder dat t op de beurs niet goed loopt.. ik heb contact gehad met een ce centre die tv kan repareren en vraagt 270 euro, volgens hen ligt t probleem aan de voeding v/d tv ( ik heb mijn tv 2 jaar en 10maanden, geen garantie meer, amper gebruikt ivm werk en gebruik van mijn desktop), jezus zeg wat voel IK me genaaid Sony. reparatie 270 euro vragen alsof het helemaal niets is, ik ga proberen een oplossing te vinden en zo niet dan word t een Samsung of een ander merk... echt heel erg jammer dit, ben jaren fan geweest van sony en dan om te zien dat niet alleen ik maar heel veel andere mensen op deze manier genaaid worden is gwn belachelijk. en dr mee weg komen is mss dan nog de grootste ironie van dit verhaal

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

de knippercode (4x even snel?) zou aan moeten geven wat er mis (welk onderdeel niet meer functioneert) aan de tv.

de helpdesk zou je die informatie moeten kunnen geven, voordat je beslist over insturen voor reparatie. Dat lijkt te zijn gebeurd. 

Voeding kan kapot zijn gegaan door:

- stof/mijt/vocht etc

- stroomstoring in je net/zekering eruit geklapt

- pech/slijtage

is de 270 euro incl ophalen/terugbrengen en montagekosten en onderdeelaanschaf?

voeding is goed te vervangen