annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony tv valt uit

tosamen
Ontdekker

sony tv valt uit

sinds enige dagen valt onze tv uit laat het sony logo zien en gaat weer aan

als we de tv met de aan/uit  knop uitzetten zet deze zich na enige tijd weer in standby dus rode led aan voorzijde te zien

een raadsel wat dit nu kan zijn, weet iemand miss een oplossing hier voor

 

grt . jan

36 ANTWOORDEN 36
ictinc
Ontdekker

Beste bedewac,

 

het zou bij jou anders kunnen zijn maar bij mij heeft die oplossing totaal niet geholpen. Een factory reset gaagaf beter resultaat echter kwam het probleem wel weer terug. 

Na de laatste firware update leek het weer even beter te gaan, echter inmiddels is het weer hetzelfde. 

 

Dit heeft absoluut niets meer met problemen op het Sony netwerk te maken. Zowel daag Ik bij deze Sony uit contact met mij op te nemen om dit probleem op te lossen. Voorlopig doet Sony absoluut niets aan dat probleem! Inmiddels heb ik dit probleem te vaak gezien bij gebruikers om te zeggen dat het een geïsoleerd probleem is. Echter wanneer er aan Sony in kinder taal wordt uitgelegd wat er aan de hand is wordt mn mail niet eens gelezen en krijg je een standaard email terug. 

 

Sony neem je verantwoordelijkheid!!!! Ik heb deze tv inmiddels een maand of 3 en ben hm nu al zo zat! Om nog maar niet te spreken over wat ik van Sony vind. Wat mij betreft is dit de laatste Sony die erin komt! 

 

Ictinc

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je geef meerdere keren aan dat als je wifi uitschakeld het probleem niet meer voordoet.

 

 - Wat is de signaalsterkte van het wifi signaal in het toestel?

 - Al eens tijdelijk het toestel bedraad aangesloten?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
bedewac
Lid

ik heb m'n tv al een paar jaar,in het begin was het ook, maar het ging dan toch ineens weg. Het is heel gek. Zou het toch niet met die firmware updates te maken hebben? de laatste was eind juni, ik heb het wel pas sinds twee weken terug, dus niet meteen na de update. Heb niet de indruk dat op dit forum serieuze antwoorden te vinden zijn vanuit Sony. Ik zal ook eens proberen via mail of telefoon (als ik dat vind), maar als ik je hoor zal ik niet te veel verwachten. Dit moet alleszins toch een gekend probleem zijn. Ik was ook wel verbaasd om hier te lezen dat er zo velen zijn met hetzelfde probleem. Bedankt voor je antwoord, ik houd jullie op de hoogte.

 

profile.country.BE.title
bedewac
Lid

Gebeld met servicelijn, niets wijzer geworden. Timers afzetten, eco afzetten, firmware update en system resetten, hetgeen ik nog niet gedaan had dat laatse, dus ik probeer. Niet zo snuggere kerel aan de lijn zei dat het geen bekend probleem was. Hem aangeraden het forum eens te lezen, maar hij zei dat dat wel kan, maar dat anderen niet per se dezelfde oorzaken hebben. pfff. Vroeg me ook of het voorkwam als ik dvd kijk (dan zou het kunnen liggen aan de provider z'n bakske), dat ga ik ook nog moeten nakijken.

ictinc
Ontdekker

Beste pa3eia,

 

bedankt voor je reactie. De wif had Ik inderdaad al naar gekeken. Ik heb 3 wifi access points door het huis hangen zodat er overal voldoende signaal is. Echter het standaard access point voor de kamer waar deze tv staat geeft een vol signaal maar slechts 1mbit overdracht op een 50mbit dsl. Ook herstart de tv om 1 of andere vage reden op dit access point nog vaker. Wanneer ik de wifi weer eens aanzet staat de tv nu dan ook direct op het modem via wifi. Dit geeft ongeveer 2 streepjes op de tv maar daarmee wordt wel een snelheid van 40mbit behaald.

 

Via LAN heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb al meer LAN kabels vanuit de woonkamer dan Ik zou willen, oa voor IPTV en mediacenter. Echter om te testen zal ik binnenkort wel even een kabel trekken en laten weten hoe dat gaat.  Mocht dit werken is dit helaas geen oplossing. De tv is splinternieuw en van een tv voor dit geld verwacht ik dat de wifi gewoon werkt. 

 

Mvg,

 

Ictinc

ictinc
Ontdekker

Beste bedewac,

 

jammer dat het bij de Sony helpdesk zo is afgelopen,  echter had Ik niet anders verwacht. Ik heb ze tot nu toe alleen gemaild omdat ik dacht dat het verhaal dan duidelijker over zou komen. Ik heb het idee dat deze mails niet eens echt gelezen worden maar dat het helpdesk systeem de mail doorzoekt op keywords en er daardoor een standaard antwoord uitkomt waardoor ze dat direct kunnen accepteren en mailen.

 

In principe kan ik een monteur thuis laten komen, ik val binnen de garantie en mijn tv is boven en bepaald formaat. Echter als die het probleem niet kan fixen gaat de tv mee voor weet ik hoeveel weken en krijg ik uiteindelijk een refurbished tv terug van iemand anders. Zonder enig idee wat er met die tv aan de hand is geweest, hoe die door die eigenaar is behandeld, en of de tv wel correct is gemaakt en waar ik op moet letten om daar achter te komen.  Mijn ervaring is daar ook niet zo goed mee, niet perse met Sony maar andere merken. 

Maar misschien moet ik het toch maar gewoon doen. 

 

Ik hoor graag of jij nog iets uit kan vinden. 

 

Mvg,

 

ictinc

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Over snugger gesproken!!!

 

 

@ictinc, 

Gebruik je 3 dezelfde access points?

Zo niet, probeer eens een ander access point

Is de firmware van het access point up-to-date?

 

Dat het probleem voordoet nadat er een nieuw mobiel in het netwerk bij gekomen is, denk ik toch eerlijk gezegd dat je het probleem in het draadloze netwerk moet zoeken.

 

Ben benieuwd naar de test met de LAN-kabel.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
ictinc
Ontdekker

Werkt, normaal gesproken prima, 2 accesspoints verbonden als wireless bridge naar het modem waar ook een Wi-Fi accesspoint op aanstaat. Op deze manier heb ik door t hele huis prima Wi-Fi.

2 accesspoints zijn van Cisco wel verschillende modellen. Beide draaien de laatste versie DDWRT.
Het modem is een fritzbox.. 😞 Ook hierop is de firmware up2date.

De tv op 1 vd Ciscos geeft vaker restarts dan wanneer deze op de fritzbox zit waarop het bereik lager is. Dat het door m'n telefoon komt ben ik inmiddels wel redelijk op terug gekomen.

Inmiddels heb ik de tv toch maar voor reparatie aangemeld. Mocht het voor die tijd lukken met de lan test laat ik t weten.
Gilles8602
Ontdekker

Is dit probleem bij jouw opgelost ? ik heb net dezelfde TV en dit probleem doet zich ook al een tydje voor. Kwerd in de winkel ook aan het lijntje gehouden.
ictinc
Ontdekker

Nee, bij mij niet opgelost. Twee maanden geleden hulp ingeschakeld van de
reparatie onder garantie. Ik heb ticket nummer, maar d'r wordt geen contact
met me opgenomen. Ook het mail adres info@esronline.nl bestaat niet.
Toevallig vanavond opnieuw een reparatie verzoek ingediend.

Heb later nog via lan geprobeerd ipv Wi-Fi maar ook dat maakt geen enkel
verschil.

Mvg,

R. Roeleveld