annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Kdl40ex721 thuisnetwerk

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
skunky67
Bezoeker

Sony Kdl40ex721 thuisnetwerk

Hallo allemaal,

Ik krijg het maar niet voor mekaar het tuisnetwerk te vinden op de tv, Mijn pc heeft wel de bravia gevonden maar ik kan er geen contact mee maken....ik kan geen goede beschrijving vinden hoe dit voor mekaar te krijgen, kan iemand mij helpen?

veel dank,

Jasper

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
coenderijk
Nieuw

Bij mij blokkeerde Karsperky het DLNA. Uiteindelijk vond ik dit: "Since the WMP12 server cannot be discovered either, it's a generic issue on your wired network. Check that ports 1900 and 2869 are not blocked, as those are the ports used for discovery of media servers (and since they're not discovered, it's likely that those ports are not letting traffic through).". In Karspersky bleek inderdaad bij mij poort 2869 geblokkeerd te zijn. Na verwijdering van die blokkade, werkt het allemaal.

De hele thread hierover:

http://forum.conceiva.com/showthread.php/1698-Issues-detecting-Media-Servers-On-Sony-Bravia

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Staat de renderer automatisch toestemming op aan?

Op welke OS draait de PC?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
skunky67
Bezoeker

hoi,

de renderer staat op automatisch aan. internet en lokale toegang ok.

de bravia staat ook in mijn netwerk vermeld maar kan geen verbinding maken.

nu ben ik bezig met dnla certificatie, ook in mediaplayer het delen ingeschakeld...

de tv vind het thuisnetwerk niet....

is er ergens een duidelijk stappenplan te vinden?

mijn computer draait op vista

Message was edited by: skunky67

Message was edited by: skunky67

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoogst waarschijnlijk blokkeer je firewall in de PC de communicatie.

Het thuis netwerk zit achter een router.

De meeste routers hebben een firewall aanboord dus kan je eventueel de firewall uitzetten op de PC.

Als je de firewall uitzet krijg je wel de irritante melding van van Security Center.

Firewall uitzetten: configuratiescherm - systeembeheer - services - windows firewall >>> uitgeschakeld

Security Center uitzetten: configuratiescherm - systeembeheer - services - security center >>> uitgeschakeld

suc6

breedBenR
Lid

heeft je tv een ip adres gekregen?

192.xxx.xxx.xxx - dan zou het moeten werken van tv zijde, en ligt het nog aan instellingen op je pc

of

169.xxx.xxx.xxx ?  - betekent dat communicatie tussen router en tv niet goed ging

je tv handmatig een vrij ip adres geven,

en als standaardpoort en dns het ip van je router geven.

blader op dit forum naar posts uit maart-mei 2011 en dit komt ook een paar keer langs.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De TS zegt in de begin post dat de PC de Btavia wel ziet, m.a.w. het toestel heeft een IP-adres gekregen van de router.

73's

breedBenR
Lid

waarschijnlijk wel inderdaad, just checking.

Misschien hangt die pc ook nog met HDMI aan de tv.

'een ip-adres' is niet automatisch 'een ip-adres met de range van je huisnetwerk'

Als het in de laatste stap in de communicatie met de router mis gaat,

geeft de tv zichzelf een ip-adres. Dat begint met 169.xxx.xxx.xxx (standaard ip-range gereserveerd voor apparaten die zichzelf een ip adres geven)

Gaat het wel goed, dan krijgt de tv van de router een ip-adres, dat begint met 192.xxx.xxx.xxx (standaard ip-range gereserveerd voor thuisnetwerken)

bijvoorbeeld:  https://www.sony.nl/discussions/thread/114749?tstart=510

en nog een voorbeeld, met stappenplan: https://www.sony.nl/discussions/thread/118652?tstart=420

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als het toestel zichzelf een ip-adres geeft in de 169 range kun je het toestel niet op de PC zien.

73's

breedBenR
Lid

je hebt gelijk

coenderijk
Nieuw

Bij mij blokkeerde Karsperky het DLNA. Uiteindelijk vond ik dit: "Since the WMP12 server cannot be discovered either, it's a generic issue on your wired network. Check that ports 1900 and 2869 are not blocked, as those are the ports used for discovery of media servers (and since they're not discovered, it's likely that those ports are not letting traffic through).". In Karspersky bleek inderdaad bij mij poort 2869 geblokkeerd te zijn. Na verwijdering van die blokkade, werkt het allemaal.

De hele thread hierover:

http://forum.conceiva.com/showthread.php/1698-Issues-detecting-Media-Servers-On-Sony-Bravia