annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KDL-EX500/beeld valt weg op heel uur?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
mhbakker
Bezoeker

Sony KDL-EX500/beeld valt weg op heel uur?

Ik heb een Sony KDL-EX500 met het volgende probleem. Op ieder heel uur valt het beeld gedurende 2 a 3 seconden weg en verschijnt de kanaalinformatie balk. Het lijkt alsof je opnieuw het kanaal waar je al naar zit te kijken opnieuw inschakelt.

Via het internet heb ik hetzelfde probleem gevonden. Als oplossing is gegeven het uitschakelen van de auto-update functie. Dit lost echter niet het probleem op; niet bij mij tenminste.

Heeft iemand ditzelfde probleem gehad en wie weet de oplossing?

Alvast bedankt!

Message was edited by: mhbakker

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Roel_C
Bezoeker

Beste,

Indien er regelmaat inzit heeft Robin008 wellicht gelijk.

Indien signaal doorgelust via een HDD-recorder oid: deze gaat om de zoveel tijd op de achtergrond aan om ev nieuwe EPG data in te laden; op dat moment wordt heel even het coax-signaal meer belast wat resulteert in kortstondig wegvallen v/h beeld. Beste is (goede afgeschermde) splitter plaatsen en dan beide apparaten ONAFHANKELIJK van elkaar signaal aanbieden (dus niet doorlussen).

Gr

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Bij mijn EX500 gebeurt dat soms ook, maar heel onregelmatig. Soms dagen niet, dan weer een paar keer achter elkaar. Is het bij jou echt exact op het hele uur? Mijn kabelaansluiting loopt via mijn HDD recorder. Ik heb de tip gekregen die aansluiting te veranderen naar rechtstreeks omdat actviteit in de recorder (updates binnenhalen etc.) de storing zou kunnen veroorzaken. Weet nog niet of dat inderdaad de oplossing is, maar zal binnenkort de boel eens ombouwen en zien of dat helpt. Heb jij misschien ook de kable via een ander apparaat naar je TV lopen?

Roel_C
Bezoeker

Beste,

Indien er regelmaat inzit heeft Robin008 wellicht gelijk.

Indien signaal doorgelust via een HDD-recorder oid: deze gaat om de zoveel tijd op de achtergrond aan om ev nieuwe EPG data in te laden; op dat moment wordt heel even het coax-signaal meer belast wat resulteert in kortstondig wegvallen v/h beeld. Beste is (goede afgeschermde) splitter plaatsen en dan beide apparaten ONAFHANKELIJK van elkaar signaal aanbieden (dus niet doorlussen).

Gr

johrietv
Nieuw

Hallo,

Ik wou even inhaken op item, heb zelf een 46HX920F en heb ook dat het beeld ieder uur 2 a 3 seconden weg valt en de kanaalinformatie balk verschijnt. Beeld wordt weergeven via CI+ Module.

Wat Robin008 zegt zit wel logica en ga dit zeker proberen.

kom hier zeker op terug.

Gr. JR

Message was edited by: johrietv

Message was edited by: jr

johrietv
Nieuw

Hallo,

Ik heb het uitgeprobeerd en ja hoor dit was inderdaad het euvel.

Gr. JR

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Da's goed nieuws! Voor alle zekerheid: betekent dit dat je je TV nu rechtstreeks op de coax (desnoods via een splitter) hebt aangesloten in plaats van doorgelust via je HDD recorder? Als dat zo is moet ik toch echt hier de boel gaan uitbouwen en de aansluiting veranderen :slight_frown: :slight_smile:

Message was edited by: roben008

Message was edited by: roben008