Deel jouw ervaring!
Ik heb sinds vrijdag 18 oktober mijn KDL-46W905a. vanaf het eerste moment problemen met het "digitale" stukje.
Eerst wilde de TV de Ziggo CAM module niet zien. (heb 3 stuks in huis van Smit en Neonatio die allemaal werken in 2 stuks KDL-40W5500) Alles geprobeerd, reset van smartcard via Ziggo, tv firmware update enz. enz. Na 1 minuut de stroom van de TV en weer opnieuw basis instellingen eindelijk de CAM module en de Digitale zenders gevonden (zonder Cam module reageert "digitaal" totaal niet, kan er dus niet heen via de remote.) Nu geeft de TV de volgende boodschappen: Bij Digitale TV: CA-module niet toegestaan voor deze service. Bij Radio: Uw toestel is niet volledig CI+ geschikt. De TV is absoluut Ziggo gecertificeerd en Sony ondersteund Ziggo ook.
Nu heb ik in 20 oktober een ticket geopend bij SELECTRO SERVICE GROUP die vervolgens alleen een bevestiging van ontvangst sturen en daarna niks van zich laten horen.
Is het nu zo dat ik voor een TV van € 1799,- niet te veel mag verwachten of klopt er hier iets niet?
Met vriendelijke groet,
Frank Handgraaf
Opgelost! Ga naar oplossing.
In de huidige 2013 TV-toestel (alle merken!!!) is alleen een CI+ Module 1.3 te gebruiken.
Weet nu niet 123 ofdat de oude 1.2 CI+ Module via het Digitale Netwerk van Ziggo zo direct te update is, ofdat er een nieuwe CI+ Module moet worden aangeschaft.
Eventueel meer Ziggo info: Ziggo Gebruikers Forum
73's
ps. ik heb hier geen enkel probleem met de W905a op het UPC digitale netwerk i.c.m. de CI+ Module
Was dus inderdaad geen CAM probleem. Ook met 1.3 module zelfde klacht, uitvallen en geen digitale opties meer. Mainboard is vervangen.
En ik vergeet de volgende storing.(niet altijd reproduceerbaar) Bij schakelen naar SEN en snel weer terug is SEN niet meer beschikbaar. Ik moet dan TV 1 minuut van de stroom halen om te resetten en dan werkt het weer.
Wordt net gebeld door een lokale dealer. Het onderdeel is binnen en we willen een afspraak maken.
Is het zo'n bekende klacht dat er geen onderzoek nodig is?
In de huidige 2013 TV-toestel (alle merken!!!) is alleen een CI+ Module 1.3 te gebruiken.
Weet nu niet 123 ofdat de oude 1.2 CI+ Module via het Digitale Netwerk van Ziggo zo direct te update is, ofdat er een nieuwe CI+ Module moet worden aangeschaft.
Eventueel meer Ziggo info: Ziggo Gebruikers Forum
73's
ps. ik heb hier geen enkel probleem met de W905a op het UPC digitale netwerk i.c.m. de CI+ Module
Blijkbaar is dat niet de oplossing. De klacht is blijkbaar zo bekend dat vrijdag alle hardware wordt vervangen.
Nou suc6 ermee a.s. vrijdag.
Wil je ons wel op de hoogte houden a.u.b. ben benieuwd, maar houd de 1.3 versie voor de CI+ Module ook in je achterhoofd.
Zoals ik al eerder melden, geen enkel probleem hier met de 46W905a op het digitale netwerk van UPC en ook niet met de satelietschotel.
73's
Mijn grootste probleem is niet de CAM module maar wat in het eerste stukje van mijn bericht staat.
Eerst wilde de TV de Ziggo CAM module niet zien. .......... Na 1 minuut de stroom van de TV en weer opnieuw basis instellingen eindelijk de CAM module en de Digitale zenders gevonden................
Dit is een hardware probleem. Ook na schakelen SEN kwijt raken is een ander probleem. Ik moet regelmatig de TV resetten door de stroom er af te halen.
Ik laat weten hoe dit morgen afloopt.
Mooi dat het nu dan opgelost is.
Defect moederboard is altijd mogelijk, hoe vervelend het ook is.
Veel kijk plezier met de W905a, ik geniet dagelijks van de W905a terwijl ik al van de HX720 kwam.
Misschien is dit wel een leuk topic om in de gaten te houden: Pilot Interactiieve CI+ nu je ook de CI+ Module 1.3 gebruikt .
Volgens o.a. Anomien (Ziggo Official geverifeerd forumlid) is Sony nog niet zover i.v.m. de reactie tijd van de Bravia's!!!
73's