annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KDL-40nx710F internet valt telkens weg

profile.country.nl_NL.title
Sabas79
Bezoeker

Sony KDL-40nx710F internet valt telkens weg

Hallo,

We hebben sinds een aantal dagen een sony KDL-40nx710F gekocht en maken hier met veel plezier gebruik van.
Met name de Internet / netwerk funcie spreekt ons erg aan.
Enkel gebeurt het regelmatig dat de tv zijn draadloze internetverbinding verliest.
Wanneer ik dan de verbindingprocedure opnieuw start wat enkele minuten duurt is de tv weer gewoon verbonden.

Iemand enig iedee wat dit kan zijn?

Bij voorbaat dank!

4 ANTWOORDEN 4
Sabas79
Bezoeker

Inmiddesl ben ik er achter dat wanneer de gewone pc aan staat en ik verbinding heb het geen probleem is.
Gaat de pc uit of in standby dan moet ik weer opnieuw verbinding maken...

Raar

breedBenR
Lid

Op welke manier is je TV met internet verbonden?

Met wifi of met een netwerkkabel?

Van waar naar waar loopt die kabel?

Gebruik je een router? Of zit je PC rechtstreeks aan je modem en is je PC de router voor de rest van het netwerk?

Sabas79
Bezoeker

De tv is verbonden door middel van de ingebouwde draadloze ontvanger, via WIFI dus.
De pc in kwestie is de pc die ook in de huiskmer staat en ook deze is  Wifi verbonden met internet.

Beide apperaten maken dus zelfstandig via WIFI verbinding met de router.

De router staat op de eerte verdieping en zend WIFI signalen uit die ik in het hele huis kan ontvangen.
De pc functioneerd dus niet als router/server in het netwerk.

breedBenR
Lid

Ok. Duidelijk.

Eerste gedachte: Woon je in een gebied met heel veel wifi-netwerken om je heen? Dat veroorzaakt soms dit soort storingen en kan helpen je 'Channel' waarop je Wifi-router het netwerkverkeer uitzend aan te passen (van je PC inloggen op je router om dat te veranderen).

Tweede gedachte, wat verder gezocht: Je PC en je TV hebben wel allebei een eigen, onderling verschillend, IP adres? Of heb je handmatig je TV hetzelfe IP nummer toegekend als je PC? In het laatste geval: TV eigen IP nummer geven.

Derde gedachte, wat verder gezocht: Heb je de aanmeldprocedure bij sony internet.tv volledig doorlopen? Of alleen je TV op je netwerkaangesloten en niet meer verder aangemeld bij Sony?