annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

snap er helemaal niets van Sony tv KDL32WD759

profile.country.NL.title
NanonB
Ontdekker

snap er helemaal niets van Sony tv KDL32WD759

Goedendag, ben echt een leek als het om televisies en systemen gaat. En omdat ik de huidige termen niet ken of begrijp kom ik er via internet ook niet uit. 

Ik heb een sony tv Bravia kdl32wd759. Daar staat nu een videoland-app op. Maar volgens videoland zal hun vernieuwde app over 2 weken niet meer mogelijk zijn op mijn tv. Ik heb dan een google chrome cast nodig. Op dit moment heb ik me bij videoland afgemeld omdat ik 1. niet via het telefoonscherm wil kijken naar films en 2. dat ik het een beetje gek vind dat videoland dat even 2 weken vantevoren aankondigt en verwacht dat je lid blijft en gewoon andere apparatuur koopt. Maar het moet toch op een of andere manier mogelijk zijn om eenvoudig videolandseries via de mobiel  naar de tv te streamen ? hoe doe ik dat en hoe zie ik of bv een google chrome cast op mijn tv zal werken ? Ik zie een heleboel info op internet zoals ik al heb gezegd, dus als iemand denkt mij te helpen met een link naar de sony site, dan helpt dat me niet. Ik begrijp er gewoon helemaal niets van. Please help. 

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ja das vervelend van videoland! Welk besturingssysteem staat er op je TV, Android?

En heb je de laatste update erop staan? v8.229?


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
NanonB
Ontdekker

En dat is dus wat ik bedoel... dát begrijp ik al niet. ik heb de gegevens van de softwareversie van de tv (die op autom. updaten staat) én versie van videoland doorgegeven aan videoland en die bevestigen dat de nieuwe versie per 19-4 niet meer op mijn tv mogelijk is. Mijn vervolgvraag is eigenlijk , zoals ik ook bedoeld had in het forum, wat dan nog anders mogelijk is... ik zie allerlei berichten over chromecast google (dat is wat videoland ook adviseert) zodat je vanuit je telefoon kunt streamen op je tv ? Even buiten de klachten die al bestaan over die slechte verbinding tussen Google chroome cast en Videoland , vroeg ik me af of er niet simpelere, betrouwbaardere en goed werkende andere opties zijn. Ik kan overigens al niet zien op internet of de google chromecast op mijn tv zou werken. Het is altijd zo'n gezoek naar alles, vooral als je er geen verstand van houdt en al die ontwikkelingen niet kunt bijhouden. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De WD759 heeft geen Android als OS aanboord maar Linux. De Videoland applicatie wordt via de firmware geupdate door Sony als Videoland deze beschikbaar stelt. Zoals Tom al adviseerde, zorg dat de firmware (v8.229) van de WD759 up-to-date is. Als de Videoland applicatie niet meer geupdate wordt door Videoland dan heb je nog deze mogelijkheid nog Applicatie's op non Android TV toestellen .

 


suc6 ermee,
73's


 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
NanonB
Ontdekker

Mooi advies en heel concreet ook, maar zoals ik zei ik heb geen idee... hoe moet je firmware (v8.229) van de WD759 updaten, waar kan ik dat zien ? Ik zie alleen een software versie, zie afbeelding. 169599775_355053899232034_4986535761901915269_n.jpg

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Op de Sony ondersteunings pagina van de WD759 is de nieuwe firmware en de instructie's te vinden hoe de firmware geupdate kan worden.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Om precies te zijn, hier vind alles over de update;

https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-wd75x_w75xd-series/kdl-32wd759/software/00258600

 

Als de TV met een Internetkabel is aangesloten kun je ook eerst even proberen de stekker een paar minuten uit het stopcontact te halen.

Als je daarna de TV weer aan zet gaat hij soms zelf de update ophalen.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
NanonB
Ontdekker

dank je, die had ik inmiddels ook al gevonden. Maar nu zie ik dus geen usb aansluiting op mijn tv, want ik begrijp uit de instructie dat ik een usb nodig heb om het programma erop te zetten vanaf de pc en dan de usb in de tv te steken (denk ik). 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Even goed kijken, USB zit aan de achterkant aan de zijkant.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@NanonB  schreef:

Maar nu zie ik dus geen usb aansluiting op mijn tv, 


Volgens de specificatie's heeft de WD759 2 USB-ingangen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!