Deel jouw ervaring!
Heb 2 EX500 toestellen in huis en kijk digitaal bij Ziggo met CI+ module. Al langere tijd valt regelmatig (soms een paar keer per avond, soms een paar keer achter elkaar) het signaal weg (beeld zwart, geluid weg). Bekabeling is OK en signaalsterkte maximaal. Dacht aan storingen in onze wijk. Gisteren was ik bij mijn dochter die hetzelfde toestel heeft, maar kilometers bij ons vandaan woont. Tot mijn verbazing zag ik daar ineens hetzelfde gebeuren en ook daar blijkt dat dagelijks voor te komen. Herkent iemand dit of heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Het is niet hetzelfde als in dit topic???
https://www.sony.nl/discussions/message/1248577#1248577
Valt het (beeld)signaal ook weg op de FTA zender NED1?
73's
Nee, het is een ander probleem. De zenderindeling verdwijnt niet, beeld en geluid vallen regelmatig 1 of 2 seconden weg. Weet het niet voor 100% zeker, maar geloof dat NED1 het probleem niet heeft. Zal dat eens goed in de gaten houden. Je zou dan al gauw denken aan de CI+ module, maar ik heb 3 verschillende exemplaren (2x Neotion, 1x Smit) en er is geen verschil. Het vreemde is dat het toestel van mijn dochter die aan de andere kant van de stad woont, precies dezelfde 'kuren' vertoont, dus aan mijn thuissituatie kan het ook niet liggen.