annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ransome ware

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Ransome ware

Ik lees net een bericht in de Telegraaf dat een LG google-TV was besmet met deze rotzooi.

Mijn vraag is kan dat ook met de heden ten daagse modellen?

http://www.telegraaf.nl/digitaal/27324876/__Ransomware_op_tv__.html

 

Denk dat het bijna onmogelijkis maar toch leuk om het via een officiel Sony expert te horen.

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is natuurlijk altijd mogelijk, de oorzaak ligt toch altijd aan de gebruiker en niet bij de TV leverancier.

 

Ook hier staat bijv. PopCornTV geinstalleerd, ja is mogelijk vragen om besmet te raken.

Wat te denken van Kodi met bepaalde plugins.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
petere6
Lid

Thx, wat ik bedoelde is wanneer je deze  update's via het Sony menu, al dan automatisch,  download en installeert, dat dat goed is afgetimmerd door Sony..   

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Weet niet over wat voor update je nu bedoeld, maar de firmware die Sony ons ter beschikking stelt lijkt mij voor 100% vrij van zaken die er niet in thuis horen. Dit kun je niet voor 100% aannemen van de Playstore doet het verleden uitwijzen. Maar in het bovengenoemde Telegraaf artikel wordt gesproken over dat men eerst een app heeft gedownload om een film te bekijken. Nu is de vraag, wat voor een app en waar komt deze vandaan.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Elk systeem wat met het internet verbonden is kan worden geïnfecteerd met een virus of kan op de een of andere manier worden overgenomen/geblokkeerd. Daar zijn zeker de TV's die draaien op het open source besturingssysteem Android geen uitzondering op. Waar je wel vanuit moet kunnen gaan is dat de software-updates die aangeboden worden door Sony zelf vrij zijn van dergelijke malware (of er moet iemand een aangepaste/gemodificeerde firmware versie op de servers van Sony hebben gezet, zoals gezegd, in principe is zoiets altijd mogelijk, echter zou dit snel ontdekt worden en de update worden teruggehaald).

Zoals @pa3eia al zei, kan het van de apps aangeboden in de Playstore soms wel eens twijfelachtig zijn of een aanbieder betrouwbaar is of niet.