annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

raar effect bij opnemen via USB-HDD

profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

raar effect bij opnemen via USB-HDD

Het volgende probleem.

Het is al vele keren gezegd, maar opnemen van een gecodeerde zender gaat, maar ondanks de dubbele tuner is het onmogelijk om naar een andere gecodeerde zender te kijken. Het gaat wel als je naar een ongecodeerde zender wilt kijken, geen probleem.

 

Nu het volgende: ik neem een FTA (dus ongecodeerde) zender op. Dan zou je verwachten, dat je wel kan kijken naar een gecodeerde zender.  Helaas is dat ook niet waar. Tenminste, bij mijn SONY, dit is een 55X8509C met de nieuwste update.

Dit geldt voor zowel een uitzending via Canaal Digitaal, als via Digitenne.

Ik heb geen ZIGGO, dus kan het niet met de ZIGGO CI+ moduul testen.

.

Zou iemand dit kunnen testen of dat bij elk toestel zo is?

Zo ja, dan zou ik het volgende kunnen beweren:

SONY blokkeert ELKE toegang tot de CI moduul, bij een opname, zowle gecodeerde als een ongecodeerde.

Deze blokkade moet opgeheven worden, zodat meerdere stromen gecodeert kunnen worden.

 Zodra de ZIGGO CI+ dan ge-update wordt, gaat alles goed, maar nu nog niet....sony blokkeert dit dan nog.

 

Het lijkt me handig om dit bij de volgende software update mee te nemen ??? 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

 

Het is niet zozeer dat Sony dit blokkeert, dit is eerder een (voor zover ik weet) beperking in het huidige Android TV platform. Met de release van Android TV 6.0 (dit jaar nog :smileyhappy:) moet dit wel volgens mij wel kunnen, net zo als live tv pauzeren zoals het hoort (en niet zoals nu via een omweg).

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Tijdens de opname wordt software matig direct de CI+ module gebruikt en voor andere zenders geblokkeerd. Dus een gecodeerde zender opnemen en naar de FTA zender tijdens een opname kijken.

 

Heb het al eens tegen je gezegd,

Bij geen enkel TV merk kan de huidige  CI+ module gebruikt worden voor twee gecodeerde zenders,

dus dat Sony dit express doet en Sony moet dit in de volgende software heeft geen enkele zin iedere keer te roepen.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

Tijdens de opname wordt software matig direct de CI+ module gebruikt en voor andere zenders geblokkeerd. Dus een gecodeerde zender opnemen en naar de FTA zender tijdens een opname kijken.

 

Heb het al eens tegen je gezegd,

Bij geen enkel TV merk kan de huidige  CI+ module gebruikt worden voor twee gecodeerde zenders

 

 

Ja, pa3eia...... dat heb ik al een tijdje geleden gehoord, en dat klopt.

dat heb ik door, en dat moet ik helaas accepteren..

 

Nu dacht ik anders:

Het gaat nu over het andersom:   een FTA zender opnemen, en naar een gecodeerde kijken. Maar dat gaat ook niet lukken, dan kun je ook geen gecodeerde zender kijken  tijdens een FTA opname (dan wordt tocg de CI niet aangesproken, dacht ik toch?.

Dat bedoel ik met het raar verschijnsel.

Waarom blokkeert de sony dan ook de CI slot tijdens opname van een FTA zender?

 

Dus waarschijnlijk wordt überhaupt de CI slot geblokkeerd bij een opname.....eigenschap van de ANDROID platform heb ik gehoord?  Dat verklaart dan ook dat geen enkele TV dat ook kan.

Dus waarschijnlijk geduldig wachten op de 6.0 update.....

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De aanwezigheid van 2 tuners in de huidige TV's is een hot issue in geheel Europa. Wij zijn in NL bevoorrecht om op het Ziggo en Caiway digitale netwerk vele  digitale zenders fta te zijn ontvangen t.o.v. andere Europese digitale TV gebruikers. Helaas moeten met geheel Europa wachten op de nieuwe generatie CI+ module om volledig de 2 tuners in de TV toestellen te gebruiken. Heb eerdere berichten gelezen/gehoord dat het wel mogelijk is in android 6.0, maar ik betwijfel dit i.v.m. de hardware tekortkoming van de huidige CI+ module.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De mogelijk oplossing:

 

Laat de Android software voor de opname achteraf decodeer en niet direct, dit wordt ook zo gedaan in de externe boxen.

Zo wordt de CI+ module eenzijdig gebruikt, en de gebruiker kan maximaal gebruik maken van de dubbele digitale tuner. De mediaboxen voor kabel en satelliet werken ook op dit principe.

 

Oplossingen kunnen eigenlijk wel erg simpel zijn!!!

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Android 6.0 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Laten we het hopen dat de oplossing in Android6 aanwezig is, ben eerlijk gezegd bang dat het niet zo is.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

Beste mensen;

 

Ik geloof dat het probleem wat ik bedoel niet helemaal duidelijk is.

 

1:

Wat ik snap is dat je geen opname kan maken EN een andere zender kan kijken als beide gecodeerd zijn.

Waar dit nog precies aan ligt, waarschijnlijk een combinatie ANDROID en CI+  (maar ik heb geen CI+)

 

2:

Een opname maken van een gecodeerde zender, en je gaat kijken naar een ongecodeerde (FTA)zender gaat wel!

Dank zij de tweede tuner. Dan heeft deze tweede tuner zijn nut.. 

 

3:

Het probleem wat ik hier naar voren breng:  ik neem een ongecodeerde (FTA) zender op  (dus het systeem spreekt de CI moduul niet aan) en ik verwacht dan dat ik naar een gecodeerde zender kan kijken...... NIET DUS.

Mijn conclusie luidt dan ook: tijdens een willekeurige opname wordt verder elke toegang naar de CI moduul geblokkeerd.  En dat moet dan ook bijna alleen liggen aan de gebruikte ANDROID.

 

 

Nog even hierover:  ik gebruik geen CI+ moduul, dus daar kan het niet aan liggen.

De CD kaart icm het mediaguard moduul (met de LED) kan wel meerdere stromen tegelijkertijd decoderen. Dat kan in mijn sat ontvanger.  Maar dat kan niet in de SONY.   Het lijkt er dus op dat ook hiermee de beperking is: Sony icm ANDROID.

 

De gesuggereerde oplossing dat dan maar eventueel een opname gecodeerd op de HDD komt, is, denk ik, al een hele goede stap voorwaarts. Dat zou al prima werken, lijkt me.  De oudere sat ontvangers hadden ook die mogelijkhedi, bijv TOPFIELD en ECHOSTAR.

Dan moet er ook een soort instelling zijn dat, bijv gedurende de nacht, alle opnames automatisch afgespeeld worden, en weer op de HDD gezet wordt, maar dan ongecodeerd, oa ECHOSTAR deed dit automatisch op een vooraf ingestelde tijd ( bij mij start om 02.00 uur).  De codes wisselen per 3-4 dagen bij CanaalDigitaal, dus voordat je het weet kun je er nooit meer naar kijken, ivm wisseling codering.

Ik weet niet of de codes van ZIGGO en/of DIGITENNE wisselen per maand, maar zou ook zomaar kunnen.

De huidige HUMAX SAT-receiver kan er 4 tegelijkertijd decoderen met mijn CI moduul, en vooral de VU+ DUO kan er 6 tegelijkertijd opnemen (ongecodeerd)  De Sony kan het niet, dus lijkt het me aan het gebruikte platform te liggen.

 

Duimen kruizen voor een snelle ANDROID 6.0  !!  Ik denk alleen een update voor de ZIGGO  CI+ is niet de oplossing, want dan heb je de ANDSROID beperking.

 

(in ieder geval lijkt mijn duo CI moduul o pzich prima te werken........zowel een CD kaart, als de DIGITENNE kaart zitten erin, en kan hiermee afwisselend opnemen en kijken)