Deel jouw ervaring!
Ik heb een Sony Bravia KDL-46hx900 en over heel het scherm verspreid, flikkeren continu kleine pixeltjes. Het blijft niet op dezelfde plaats, maar verspringt constant verspreid over het hele scherm.
Ik denk dat een software update een mogelijke oplossing zou kunnen zijn, maar die zijn niet meer te downloaden. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Al gekeken wat er gebeurt als je de spanning een paar minuten van de TV haalt? Even de stekker uit het stopcontact.
Ik heb al alles geprobeerd wat ik kon vinden als oplossing: HDMI kabel vervangen, tv resetten, beeldinstellingen wijzigen, spanning eraf halen en even wachten,… Een update van de software zou een oplossing kunnen zijn , met een USB sleutel, maar er zijn sinds 2022 geen updates meer te downloaden voor dit model.
Volgens mij is er nog nooit een update gebeurd, dus de firmware is waarschijnlijk wel verouderd en een update is mijn laatste hoop. De tv is nooit veel gebruikt geweest, en is verder in een perfecte staat…
Met een software update lost je dit probleem niet op verwacht ik om eerlijk te zijn. De HX900 is al van 2010 en zal ondertussen wel aan het einde van z'n levensduur zijn. Waarschijnlijk zijn er ook geen onderdelen meer beschikbaar voor reparatie helaas.
73's
Dat zou inderdaad wel kunnen, maar misschien is het het proberen waard... De TV is inderdaad al 15 jaar oud, maar heeft echt quasi nooit gespeeld. Daarom hoop ik dat het misschien toch nog te verhelpen is, want het is zo zonde voor een TV die zo weinig speeluren heeft.
Maar indien ik ook geen update kan vinden of downloaden, kan ik dat zelfs niet proberen.
Er is mogelijk een oude update te vinden op deze ftp-server , maar welke heb je nodig voor de HX900???
Ik zou het niet doen!!!
suc6 ermee,
73's