annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met CI+ module in een Bravia KDL40NX710

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
nstars
Bezoeker

Probleem met CI+ module in een Bravia KDL40NX710

Ca. anderhalve maand geleden heb ik een Sony Bravia KDL40NX710 gekocht. Enkele weken daarna heb ik de televisie uitgebreidt met een CI+ module voor ZIggo digitale televisie (als ik goed heb van Neotien). Tot die tijd functioneerde de televisie probleemloos. Ook direct na installatie van de CI+ module werkte alles naar behoren. Na twee weken kreeg ik echter de melding van een defecte smartcard, die bij test in een ander toestel niet defect bleek te zijn. Het probleem kon getraceerd worden naar een kapotte CI+ module die ik dan ook heb vervangen.

Toen zijn echter de problemen pas echt begonnen. Ik krijg nu gemiddeld een keer per één of twee dagen de melding dat de uitzendingen van alle zenders (m.u.v. Nederland 1) gecodeerd zijn. Het verwijderen en weer herinstalleren van de CI+I module lost dit probleem (tijdelijk) op tot de volgende keer. Ik heb Ziggo gebeld en zij geven aan, dat dit een probleem is met de communicatie tussen de CI+ module en de televisie. Daar kan ik dus weinig mee. Ik heb nogmaals de CI+ kaart vervangen en dat helpt ook niet. Ik heb op de Sony website gekeken en de televisie heeft de laatste versie van de firmware, dus dat is het probleem ook niet.

Ik wil graag digitale televisie op deze televisie, maar op deze manier is het niet erg stabiel. Ik kan me echter niet voorstellen, dat het constant verwijderen van de CI+ module goed is, daar zijn dit soort kaarten volgens mij niet op gebouwd. Wie kan mij helpen?

Tags (2)
23 ANTWOORDEN 23
profile.country.nl_NL.title
Pesan1
Bezoeker

Vanaf mijn vorige post is het goed gegaan, maar de ellende begint weer.

Na enkele miniuten tv kijken. Elke dag.

Smit module is niet te updaten via het menu, maar hoe dan wel???

Iemand een idee waarom het na al die tijd ineens weer begint?

grt.

profile.country.nl_NL.title
Mickeyvdb
Bezoeker

Zelf in het bezit van een 40EX720.

Tijdens de aanschaf 10 dagen geleden ook direct een CI+ module erbij genomen voor Ziggo.

Dit bleek een @SMIT module te zijn.

Inderdaad heb ik ook tijdens het aanzetten van de TV het authenticatie process in beeld.

Waar ik echter last van had was dat er gewoon tijdens een uitzending de module willekeurig het authenticatie process begon te doorlopen.

Vaak ging de uitzending dan weer verder maar soms bleef de TV hangen en moest dan worden uitgeschakeld.

Soms gebeurde dit pas na een uur. Soms meerdere keren achter elkaar.

Deze module heb ik na 4 dagen omgeruild voor een nieuwe. Ook van @SMIT.

Tot op heden heb ik geen last meer van tussentijdse authenticaties.

Als ik echter het voorgaande reacties lees heb ik een beetje het gevoel dat dit uiteindelijk toch weer fout gaat.

Mocht dit zo zijn dan laat ik weer van mij horen.

profile.country.nl_NL.title
begoedh
Ontdekker

Dat de tv altijd bij het opstarten een authenticatie proces doorloopt is normaal. Dat komt omdat Sony tv's 'echt' uit kunnen en daardoor dus ook de stroom van de CI+ module wordt gehaald. Tijdens het aanzetten van de tv, moet de module dus opnieuw 'inloggen' op het netwerk van Ziggo, om het even simpel te verwoorden.

Je kan dit voorkomen door in te stellen dat de tv altijd "snel start" maar dit kost wel weer meer stroomverbruik.

Ik kan me er niet aan storen dat het authenticatie proces elke keer bij het opstarten wordt gedaan.

Dat je tussentijds meldingen krijgt over de CI+ module lijkt me dan weer niet een goeie zaak. Ik heb overigens nu bijna 3 jaar een SMIT module er in zitten.

profile.country.nl_NL.title
Mickeyvdb
Bezoeker

Nadat ik de CI+ module had geruild (zie bericht van 28-feb-2012) heb ik geen enkele tussentijdse melding meer gehad. Enkel nog tijdens het aanzetten van de TV, maar dit is normaal. Vooralsnog ben ik zeer tevreden over mijn 40EX720 in combinatie met de CI+ module.